صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

سومین جشنواره ملی حکمت فردوسی به میزبانی برج آزادی

سومین جشنواره ملی حکمت فردوسی و نمایشگاه گروهی هنرهای شاهنامه‌ای به مدیریت نرگس صافی روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کافه گالری برج آزادی گشایش خواهد یافت.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی برج آزادی، این نمایشگاه که به همت بنیاد فردوسی، موسسه فردوسی توسی و مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار می‌شود با سخنرانی دکتر یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی با موضوع جایگاه هنر در شاهنامه فردوسی و اجرای شاهنامه‌خوانی نقال پیشکسوت مرشد عباس بهمنش بازگشایی می‌شود.

شاهنامه‌خوانی و نقالی هنرمندان برگزیده کودک و نوجوان دوره‌های دانشگاهی هنرهای شاهنامه‌ای با اجرای آوا صابری، نازنین‌زهرا رئیسی، هلیا و هلینا باطنی، امیررضا میرزامحمدعلی، حسنا و محمدحسین رسولی، مها، مهتا، مهنا و محمدمسیحا شریفی از ویژه برنامه‌های هنری این آیین گشایش است.
در این نمایشگاه هنری از تکنیک‌های گوناگون خوشنویسی، نقاشی‌خط، نقش‌برجسته، آنتیک‌کاری، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و تصویرسازی شاهنامه‌ای بهره‌گیری شده است.
در این نمایشگاه هنرمندانی، هم‌چون نرگس صافی، علیرضا اسکندری، مسلم سقا، حسن طزری، راما وزیری، رضا خلیلی، منیژه خلیلی، سهیل مسیبی، سبحان مختارباباخانی، زنده‌یاد احمد خلیلی شرکت کرده‌اند.
در این رویداد از کتاب شاهنامک، نخستین نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی با پژوهش و نگارش یاسر موحدفرد، همراه با تصویرگری ۴۰ اثر از هنرمندان هنرهای تجسمی با همکاری نشر پازینه رونمایی می‌شود.
سومین نمایشگاه حکمت فردوسی از ۲۷ تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ در کافه گالری برج آزادی به نشانی: تهران، میدان آزادی، برج آزادی برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ عصر از آن بازدید کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۳۵۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۶     ساعت: ۱۵ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
  • ١٣ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 21 2024