صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

از سرزمین من تا پلاک عاشقی ویژه های دفاع مقدس رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ با ویژه برنامه‌های متنوع به گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌پردازد. شبکه رادیویی فرهنگ به منظور پاسداشت ارزشهای حماسه دفاع مقدس برنامه‌های ویژه ای را در هفته دفاع مقدس تهیه و تدارک دیده است، که از روز ۳۱ شهریور راهی آنتن می‌شود.

به گزارش جهانی پرس، جمعه ۳۱ شهریورماه برنامه مسابقه کتاب محور « کتابستان » به تهیه کنندگی رویا ولی زاده برای اطلاع رسانی و آشنایی شنوندگان با اثار مکتوب حوزه هشت سال جنگ تحمیلی پرسش هایی پیرامون کتاب های دفاع مقدس مطرح می کند.
بررسی  جایگاه جنگ و دفاع در اسلام موضوع برنامه «قرارآدینه» است که ساعت ۱۱:۳۰ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری و گویندگی راضیه گردکاهد پخش می شود و این هفته حجت ‌الاسلام هاشمی» به عنوان کارشناس مذهبی در خصوص جایگاه جنگ و دفاع در اسلام با توجه به آیه ۱۹۰ سوره ی بقره مطالبی را بیان می کندو حجت الاسلام عباسیان کارشناس مهدویت برنامه نیز در خصوص اینکه برخی از احادیث عصر ظهور با موضوع امن و بشارت است اما در  توصیف این دوران  احادیثی هم  هستند که  به جنگ و قتل در این عصر اشاره دارند درباره ی این هردو توضیحاتی ارائه می کند.
در ویژه برنامه ، سنگر به سنگر نیز جمعه ساعت ۱۳:۳۰خاطرات رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و یادبودهای عملیات ها روایت می شود، ویژه برنامه سنگر به سنگر روایت عملیات‌ها از فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است که در طول هفته دفاع مقدس شنبه تا پنجشنبه نیز ساعت۱۹:۰۰ پخش می شود.
برنامه« هفت اقلیم» نیز ساعت۱۶:۰۰ روز جمعه با موضوع تئاتر دفاع مقدس روی آنتن می رود.
همچنین  شنبه یکم مهرماه گروه جامعه در برنامه هفت کوچه و صبح به وقت فرهنگ به  روز دهقان و آغاز ثبت احوال و صدور شناسانامه و بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس می پردازد.و گروه تاریخ و اندیشه در برنامه «سرزمین من »به آغاز سال تحصیلی و تاریخچه ثبت احوال و تصویب قانون سجل احوال اشاره خواهد داشت ، برنامه سرزمین من، در هفته دفاع مقدس با همکاری ارتش جمهوری اسلامی روی آنتن می رود ،  در این برنامه به ابعاد همه جانبه دفاع هشت ساله ملت ایران پرداخته و عوامل برنامه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس از روز شنبه اول مهرماه ۱۴۰۲ لغایت پنج شنبه، ششم مهرماه با استقرار در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس)، به انعکاس پایمردیهای دلاورمردان ارتش می پردازند. گفتگو با فرماندهان، امرا و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران و بهره¬گیری از بخشهای مستند کوتاه و آیتمهای مختلف بخش های برنامه ای است که به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری، گویندگی راضیه گردکاهد، گزارشگری علیرضا نوری، کارشناسی محمدعلی مومنی ساعت ۱۳:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه با بخش هایی متنوع از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می شود.
‌‌همچنین ساعت ۲۰:۰۰ نیز ویژه برنامه « پلاک عاشقی» با موضوع معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس پخش می شود،
در هفته دفاع مقدس برنامه « مستند فرهنگ» هرروز ساعت۱۴:۳۰ با معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس و مستندی از عملیات های هشت سال جنگ تحمیلی از گروه تولید و تامین روی آنتن می رود و برنامه « هفت نمای ماندگار» با موضوع بررسی آثار سینمایی دفاع مقدس هر بامداد به تهیه کنندگی مریم قاسمی پخش می شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۴۹۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۹     ساعت: ۱۱ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024