صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

'قطعه ۱۹' به 'پاتوق رواق' رسید

در دومین برنامه «پاتوق رواق» مستند «قطعه ۱۹» به کارگردانی مسعود دهنوی به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، دومین برنامه «پاتوق رواق» باهدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند، یکشنبه این هفته 9 مهر ماه  به همت گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح  در بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.
«قطعه ۱۹» روایتی از روزهای آغاز همه‌گیری کرونا می‌باشد، روزهایی که بعضی از غسال‌خانه‌های شهرهای کوچک به دلیل خطرهایی احتمالی از غسل دادن فوت‌شدگان صرف‌نظر می‌کردند و بدین ترتیب درگذشتگان در ماه های ابتدایی به‌سختی دفن می‌شدند تا این‌که این دو طلبه جوان داوطلبانه برای انجام مناسک کفن‌ودفن به غسالخانه‌ای در شهر نیشابور رفته اما در این ‌بین یکی از طلبه‌ها از اجساد می‌ترسد و همین مسئله او را با چالش مهمی روبه‌رو می‌کند که روایت جذاب و طنازانه این چالش مخاطب را تا پایان فیلم همراه می کند.
این اثر که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح می باشد، در جشنواره های مختلفی حضور داشته است که حاصل آن کسب جایزه بهترین فیلم مستند از چهارمین جشنواره فیلم اشراق ، کسب جایزه دوم بهترین مستند بخش ویژه کرونا از چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت و جایزه بهترین فیلم مستند با موضوع کرونا از پنجمین جشنواره تلویزیونی  مستند ، می باشد.
برنامه «پاتوق رواق» قرار است ضمن اکران فیلم‌های مستند مطرح و نقد آن، پاتوقی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند باشد.
علاقه‌مندان به این حوزه برای شرکت در این برنامه می‌توانند یکشنبه 9 مهر ۱۴۰۲، ساعت 16 به بنیاد فرهنگی روایت فتح واقع در میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید قرنی مراجعه کنند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۶۹۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۸     ساعت: ۲۰ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024