صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

افتتاح رویداد ملی سه‌گام در حوزه دست‌ساخته‌های چرمی

رویداد ملی سه‌گام با هدف پیوند هنرمندان حوزه دست‌ساخته‌های چرمی، با استفاده از ظرفیت هنرهای ملی و بومی متناسب با مخاطب امروز ایرانی، با چشم‌انداز ورود به بازارهای بین‌المللی و صدور هنر و فرهنگ ایرانی با محوریت معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، عصر روز شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مدیران کل و مشاوران معاونت صنایع‌دستی و تولیدکنندگان در حوزه صنعت چرم رویداد ملی سه‌گام با هدف پیوند هنرمندان حوزه دست‌ساخته‌های چرمی، با استفاده از ظرفیت هنرهای ملی و بومی متناسب با مخاطب امروز ایرانی، با چشم‌انداز ورود به بازارهای بین‌المللی و صدور هنر و فرهنگ ایرانی با محوریت معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد برگزار شد.

در گام نخست این رویداد آثار منتخب کشوری هنرمندان و دست‌ساخته‌های چرمی در گالری سعدآباد، از تاریخ ۸ الی ۲۰ مهرماه و همزمان با هفته گردشگری، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
جلالی در حاشیه این رویداد ضمن تاکید بر استراتژیک بودن صنعت چرم بیان کرد: همزمانی هفته گردشگریش با افتتاح این رویداد که معرفی چرم و دست‌ساخته‌های چرمی و یک صنعت دیرینه ایرانی در حوزه صنایع‌دستی است، به فال نیک می‌گیریم.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ادامه داد: پایگاه‌های میراث فرهنگی و کاخ‌موزه‌ها، مکان‌های مناسبی برای نشان دادن هنر پیشین و امروزی کشور هستند. همکاری این پایگاه‌ها با معاونت صنایع‌دستی باعث تجلی همگرایی بین سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که صنعتگران امروز ما بر پایه همان الگوهای آثار موزه‌ای به تولید محصولات خود می‌پردازند. 

وی افزود: حوزه چرم آبزیان و ماهی‌ها که تاکنون کمتر به آن توجه می‌شد و بعضا دور ریخته می‌شود، در حال حاضر چرم پوست ماهی یک مزیت برای کشور محسوب می‌شود و هنرمندان کشور آن را به محصول تبدیل کرده‌اند.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: رویداد ملی سه‌گام توجه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و خلاقان این عرصه را با هدف ایجاد زنجیره ارزش موثر جلب می‌کند و این همگرایی خود بسیار حائز اهمیت است.

نمایشگاه رویداد سه گام تا بیستم مهرماه جاری در گالری سعدآباد واقع در ضلع شمالی مجموعه برپا خواهد بود.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۷۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۹     ساعت: ۱۱ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
  • ٢٨ شوال ١٤٤٥
  • May 07 2024