صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
معاون گردشگری کشور در همایش ملی گردشگری سبز مطرح کرد:

انعقاد سه تفاهم‌نامه در راستای عینیت‌بخشی به گسترش مفهوم گردشگری سبز

معاون گردشگری کشور گفت: امضای سه تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های نفت و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد علوی در راستای عینیت یافتن گردشگری سبز و ترویج گسترده فرهنگسازی و مفهوم آن است.

به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، تفاهم‌نامه دو جانبه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آبفا، تفاهم‌نامه چهار جانبه معاونت گردشگری، ساتبا، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بنیاد علوی همچنین تفاهم‌نامه سه جانبه معاونت گردشگری، صندوق ملی محیط زیست و جامعه هتلداری ایران سه تفاهم‌نامه‌هایی هستند که امروز در راستای عینیت بخشیدن به مفهوم‌گردشگری سبز امضا خواهد شد.
علی‌اصغر شالبافیان در همایش ملی گردشگری سبز که صبح امروز یکشنبه ۹ مهر ماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بیان کرد: موضوع گردشگری سبز از دو سال قبل و پیش از طرح آن به‌عنوان شعار اصلی سال به‌طور جدی جزو برنامه‌های وزارتخانه قرار داشت و پیگیری می‌شد.
او با تاکید بر اهمیت گسترش دانش، مفهوم‌سازی معانی و عینیت یافتن گردشگری سبز ادامه داد: تلاش‌های متعددی با کمک انجمن موسسات آموزشی و انجمن اقامتگاه های بوم‌گردی در این راستا انجام شده است و طی هفته گردشگری در ۲۱ استان و ۶۰ موسسه کارگاه‌های آموزسی تحت عنوان «شب‌های بوم‌گردی» برگزار شد.
شالبافیان به رونمایی از دوکتاب و امضای سه تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های نفت و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و بنیاد علوی  در راستای عینیت یافتن گردشگری سبز و ترویج گسترده فرهنگسازی و مفهوم آن اشاره کرد.
معاون گردشگری کشور به تفاهم‌نامه سال قبل در راستای توسعه گردشگری دریایی اشاره و در توضیح خروجی این تفاهم‌نامه بیان کرد: در توسعه زیرساخت‌های اسکله نخل ناخدا و دو اسکله دیگر با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی و مشارکت جدی استاندار هرمزگان پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصدی را شاهد هستیم.
امضای تفاهم‌نامه با سازمان توسعه و تجارت و برخی نتایج و خروجی آن از جمله پرداخت جایزه صادراتی از دیگر نکات مورد اشاره شالبافیان بود.
او با اشاره سه تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود، بیان کرد: تفاهم‌نامه با وزارت نیرو در راستای مدیریت بهینه مصرف آب و نحوه مدیریت آب‌های خاکستری و فاضلاب، همچنین پرداخت مشوق‌ها به تاسیاسات گردشگری‌ انجام می‌شود. همچنین تاسیسات گردشگری در فرهنگسازی گردشگری سبز نقش مهمی خواهد داشت.
معاون گردشگری کشور به استفاده از منابع خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیز و برق تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد علوی نیز در منابع خرید منابع کوچک مقیاس در قالب وام‌های همکاری می‌کند و جامعه هتلداران و بوم‌گردی به نمایندگی بخش خصوصی حضور خواهند داشت.همچنن در تفاهم‌نامه با صندوق ملی محیط زیست و جامعه هتلداران در مدیریت پسماند و نحوه حمایت مالی این صندوق به تاسیسات گردشگری  اشاره شده است.  بازنگری ضوابط مراکز اقامتی در حوزه سبز و در اولویت قرار گرفتن این پروژه برای پرداخت تسهیلات، تجلیل از پیشگامان گردشگری سبز، اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف گاز در برخی استان‌ها، نقش مراکز اقامتی در فرهنگسازی کاهش مصرف انرژی از دیگر نکات مورد اشاره شالبافیان در این مراسم بود.
معاون گردشگری کشور در پایان به حمایت‌های رئیس‌جمهوری از حوزه گردشگری اشاره و ‌ابراز امیدواری کرد با ادامه این مسیر گردشگری جایگاهش را در نظام اداری کشور پیدا و این مهم روزبه‌روز تحقق بیشتری پیدا کند.
قدردانی رئیس جامعه هتلداران کشور از وزارت میراث‌فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و هیأت دولت برای رفع مشکلات این صنف
جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور با اشاره به مشکلات تاسیسات گردشگری و ضرر ۲۳ میلیار تومانی طی سال‌های گذشته، از وزارت میراث‌فرهتگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجلس شورای اسلامی و هیات دولت در حمایت و پیگیری رفع مشکلات تشکر کرد.
او به افزایش هفت ونیم برابری تعرفه گاز در سال ۱۴۰۰ و چهار برابری این تعرفه در سال جاری و حل این معضل از طریق پیگیری‌های مهندس ضرغامی اشاره کرد.
حمزه‌زاده به اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف گاز در تاسیاست گردشگری اشاره کرد و افزود: این طرح به‌صورت پایلوت در برخی مناطق کشور اجرا شده و از آقای چگینی تقاضا دارم در سراسر کشور اجرا شود که مطمئنا در بهینه‌سازی مصرف انرژی تاثیرگذار خواهد بود.
رئیس جامعه هتلداران کشور در ادامه به برخی نکات برای داشتن اقامتگاه‌های سبز پرداخت.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۷۳۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۹     ساعت: ۱۲ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
  • ٢٧ شوال ١٤٤٥
  • May 06 2024