صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

آشنایی با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس در اردوهای «تاریخ بدانیم»

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه «تاریخ بدانیم» را با هدف آشنایی نوجوانان تهرانی با ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌کند.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از روش‌های تبیین موضوعات مرور اتفاقات گذشته است و یکی از مسیر‌های درست تصمیم گرفتن، بررسی و دقت در الگوهای گذشته و پیش‌بینی نتایج حاصل شده است؛ همان‌طور که در کلام حضرت علی (ع) نیز آمده است: «به راستی که در هر چیزی برای خردمندان و پندگیران، پند و عبرتی است.»

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: بر همین اساس و به جهت تبیین مبانی اعتقادی برای نسل آینده، بسته برنامه‌ «تاریخ بدانیم» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی شد.

خونویی گفت: این بسته برنامه که از اوایل آبان ماه آغاز می‌شود، نوجوانان در قالب یک بازی از باغ کتاب به باغ موزه دفاع مقدس می‌رسند و در این مسیر با بخش‌هایی از تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد.

وی به برگزاری برنامه‌های جانبی در کنار بازدید از نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در کنار بازدید از این نمایشگاه، بخش‌های جنبی از جمله آشنایی با طرح «هم‌عهدی با شهدا»، اهدای کتاب با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و... برای نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

خونویی با اشاره به مرحله اول این برنامه گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۲۴ گروه از نوجوانان پایتخت با حضور در باغ موزه دفاع مقدس از نمایشگاه «در لباس سربازی» بازدید کردند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه، روایت رهبر انقلاب از دوران جنگ تحمیلی است و بخش‌های منتشرنشده‌ای از اسنادِ اقدامات و مکاتبات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس و نیز بخش‌هایی از مأموریت‌ها و پشت صحنه‌ فرماندهی نظامی ایشان در سال‌های جنگ تحمیلی را به نمایش گذاشته است.

خونویی در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسراهای مناطق ۲۲گانه شهر تهران مراجعه کنند و یا با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۲۶۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024