صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

بیانیه حزب جدیدالتأسیس «جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی - ایرانی»

حزب جدیدالتأسیس «جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی - ایرانی» با صدور بیانیه‌ای ضمن ستودن مجاهدت های مردم مظلوم فلسطین و غرورآفرین دانستن عملیات هوشمندانه، مقتدرانه و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ توسط مجاهدین غزه، و استقامت و صبوری بی نظیر مردم مظلوم فلسطین خصوصاً در نوار غزه، جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌پناه در غزه و کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش جهانی پرس، متن کامل این بیانیه به این شرح است:

بسم الله قاصم الجبارین
«أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُم ظُلِمُواْ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَى نَصرِهِم لَقَدِیرٌ ﴿٣٩﴾ ٱلَّذِینَ أُخرِجُواْ مِن دِیارِهِم بِغَیرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ وَلَولَا دَفعُ ٱللَّهِ ٱلنَّاسَ بَعضَهُم بِبَعض لَّهُدِّمَت صَوامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَواتٌ وَمَساجِدُ یُذکَرُ فِیهَا ٱسمُ ٱللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن یَنصُرُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ (قرآن کریم، سوره مبارکه حج، آیات 39 و 40)
‌به کسانى که جنگ بر آنها تحمیل مى‌گردد، اجازة جهاد داده شده است؛ زیرا آنها مورد ستم واقع شده‌اند و بى‌تردید خدا بر یارى آنها کاملاً تواناست.
آنانکه از خانه‌هاى خود به ناحق رانده شدند [جرمى نداشتند] جز آنکه مى‌گفتند: پروردگار ما الله است اگر دفع [شرّ] بعضى از مردم [به وسیلۀ] برخى دیگر از جانب خدا نبود به طور قطع دیرها، کلیساها، کنیسه ها و مساجدى که نام خدا در آنها بسیار بُرده می‌شود، به شدّت ویران مى‌گردید. قطعاً خدا هر که او را یارى نماید، یارى خواهد کرد؛ چرا که خدا بس توانای پیروزمند است.»
75 سال از ظلم و جنایت و نسل کشی غاصبان کودک کش صهیونیستی در سرزمین مقدس مسلمانان یعنی فلسطین می گذرد.
رژیم جعلی که زاییده تمدن سرکش مادی و نتیجه حتمیِ مبانی تمدن غربی و طغیان خودخواهانه بشری است که در پایان قرون وسطی بر پایۀ انکار خدا و ارزش‌ها و با هدف بهره‌کشی و تفرقه‌افکنی نژادپرستانه و ستمگری و اشغالگری و سنگدلی، بنا گذاشته شد و این طغیان در ستمگری، تا بدان جا پیش رفت که دست یازیدن بر دیگر ملت‌ها را برای خود مشروع می پندارد.
غاصبانی که با اسلحه انگلیس و آمریکا و فرانسه، سرزمینی را اشغال کردند و صهیونیست های سراسر جهان را به این کشور فقیر مهاجرت دادند و مردم مظلوم فلسطین را به صحرای سوزان سینا و اردن و سراسر آفریقا و غرب آسیا، آواره کردند و هرگاه مجاهدین فلسطینی تصمیم بر مقابله با متجاوزان به سرزمین وطنی خود، گرفتند توسط بوق های رسانه ای و تبلیغاتی جبهه استکبار به عنوان تروریسم معرفی و غاصبین متجاوز را مدافعین از سرزمین نامیدند.
75 سال است که ملت فلسطین در زیر سخت‌ترین ضربات تبلیغاتی و جنگی به سر می‌برد و امروز توانسته است از مبارزه با سنگ و تیرکمان به موشک و راکد و اژدر برسد و در یک طراحی هوشمندانه و عملیات غافلگیرانه،
و پیشدستانه، در حال عوض کردن صفحه‌های تاریخ و رقم زدن وقایعی شگفت است؛ وقایعی عظیم که نه‌فقط برگ جدیدی در کتاب تاریخ است که شاید بتوان ادعا کرد، صفحه پایانی یک فصل برای گشودن فصلی جدید است.
این اولین عملیات آفندی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی است. اینک از دل یک نوار باریک که سال‌ها تنها سلاحش، صبر و سنگ بوده، یک گروه کوچک مقاومت، زلزله ای بنیان¬کن علیه رژیم منحوس صهیونیستی رقم می‌زند. گروهی که بعد از سال‌ها مقاومت، صبر و تلاش برای رشد و قوی شدن، حالا به جایی رسیده که می‌تواند با یک نقشه حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده، خواب راحت را از چشمان صهیونیست‌ها برباید؛ رژیم اشغالگر صهیونیستی که خیال می‌کرد آخرین گام‌هایش را برای حذف فلسطین از تاریخ و جغرافیای جهان با عادی سازی روابط با کشورهای مختلف برداشته است.
 پذیرش این اتفاق برای بسیاری از دولت‌ها به‌خصوص کشورهای غربی بسیار دشوار است، چراکه عادت استکبار، زیردست‌پروری است. حال آن‌که تفاوت بزرگ جمهوری اسلامی با آنها در این است که نه‌فقط سلوک مقاومت را به مستضعفان یاد می‌دهد، بلکه به آنان اعتماد به نفس ایستادن در برابر ظلم را هم هدیه می‌کند. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «البته ما از فلسطین دفاع می‌کنیم، ما از مبارزات دفاع می‌کنیم، ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان شجاع فلسطینی را می‌بوسیم... اما این کار، کار خود فلسطینی‌هاست؛ طراحان هوشمند، جوانان شجاع، فعالان ازجان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند و این حماسه ان‌شاءالله گام بزرگی برای نجات فلسطین خواهد بود.»
اکنون که مقاومت فلسطین ضربه کاری را بر فرق صهیونست و حامیان غربی آن وارد کرده، رژیم اشغالگر و غاصب، دیوانه وار به جان مردم مظلوم فلسطین خصوصاً نوار غزه افتاده و روزانه صدها نفر بیگناه از زن و بچه فلسطینی را با فجیح ترین شیوه های ضد بشری به خاک و خون می کشد و تمامی قوانین بشری و بین المللی را با کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه زیرپا می گذارد و مرتکب انواع و اقسام جنایات جنگی و جنایات انسانی می شود.
جمعیت تحول و پیشرفت اسلامی-ایرانی، ضمن محکومیت شدید جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، و اعلام همدری و همکاری با جبهه مقاومت و مردم مظلوم و ستمدیده، اما در عین حال صبور و مقاوم فلسطین، اعلام می دارد:
1- آمادگی خود را برای مبارزه با جنایتکاران در همه عرصه های دفاعی، سیاسی و بین المللی و حمایت های مادی و معنوی، اعلام می نماییم و هرگاه امکان حضور در عرصه جهادی فراهم شود در کنار جبهه مقاومت با صهیونیست ها مبارزه خواهیم کرد.
2- ضمن تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری همه جانبه داخلی و بین المللی برای جلوگیری از فجایع سنگین و بی نظیر غاصبان فلسطین، درخواست می کنیم زمینه ورود و حضور مردم را در کمک و یاری به ستمدیگان غزه و کرانه باختری و جهاد علیه مستکبرین، فراهم سازند.
3- از همه گروه ها و جریانات سیاسی درخواست می کنیم با موضعگیری قاطعانه و هدایت افکار عمومی جهان، در کنار مردم مقاوم فلسطین و رزمندگان آن بایستند و برای جلوگیری از فجایع بیشتر هراقدامی راکه می توانند، انجام دهند.
4- از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، یمن، عراق و سایر بلاد اسلامی به خاطر حضور در کنار مردم ستمدیده فلسطین تشکر می کنیم و درخواست داریم با هجوم بی امان خود علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی این غده سرطانی را ریشه کن نمایند.
5- اگرچه دولتهای مسلمان، خصوصاٌ دولتهای عرب، در وظایف خود کوتاهی می کنند، از ملت های مسلمان و سایر ملل آزادیخواه جهانی، و چهره های تأثیرگذار جهان می خواهیم یکپارچه با خروش خود علیه صهیونیست ها از مردم بیگناه فلسطین حمایت کرده و مانع از نسل کشی این جانیان تاریخ شوند.
6- از دولت های مستقل و مجامع بین المللی جهانی و حقوق بشری درخواست می کنیم ضمن هوشیاری در برابر فضاسازی های دروغین رسانه ای جریان صهیونیستی، به وظایف انسان دوستانه خود عمل کرده و در برابر جنایات هولناک رژیم سفاک و غاصب، مصلحت سنجی را کنار گذاشته و ضمن محکومیت صریح و قاطع اقدامات ددمنشانه این رژیم، حمایت کامل و عاجل سیاسی، مادی و معنوی از مجاهدان فلسطینی و مردم مظلوم غزه به عمل آورند.
7- به وعده و نصرت الهی یقین داریم و قطعاً این حرکت مردمی را پایان وجود نحس این شیاطین عالم می دانیم و امیدواریم که ریشه ظلم و ستم صهیونیست ها و ایادی مستکبرشان هرچه زودتر کنده شود.
«إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون» (سوره احقاف، آیه13)
بى تردید کسانى که گفتند: «پروردگار ما الله است»، سپس استقامت ورزیدند، نه بیمى بر آنان است و نه اندوهگین مى شوند.
وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۴۹۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۱۱     ساعت: ۲۲ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024