صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

حضور بانوان در فعالیت های قرآنی نسبت به آقایان هشت برابر بیشتر است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: حضور خانم‌ها در فعالیت‌های قرآنی نسبت به آقایان هشت برابر بیشتر است.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرانی سازمان اوقاف در مراسم نکوداشت و تکریم بانوان مُبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران در سالن همایش‌های برج میلاد، گفت: حضور خانم‌ها در فعالیت‌های قرآنی نسبت به آقایان هشت برابر بیشتر است و این رشد مبلغان قرآنی نشان از پررنگ شدن معنویت و اخلاق مداری بانوانی است که هدفشان جاری و ساری کردن قرآن در زندگی مردم است.
مجیدی مهر با اشاره به نشانه‌های موفقیت دیپلماسی فرهنگی ایران در عرصه بین المللی، اظهار کرد: ۲۷ کشور در دنیا برگزار کننده مسابقات بین المللی قرانی هستند و ایران یکی از این کشورهاست، در سال‌های گذشته کشور امارات با میزبانی ۸۷ کشور رتبه اول میزبانی قاریان قرآن را داشته و مقام دوم هم از آن کشورمان ایران با میزبانی از ۸۳ کشور بوده است، اما امسال، دیپلماسی فرهنگی، جمهوری اسلامی را رکورد دار میزبانی از قاریان جهان کرده است.
وی اضافه کرد: امسال برای مسابقات بین المللی قرآن که در بهمن ماه برگزار خواهد شد ۱۰۵ کشور ثبت نام کرده اند و ایران را در چهلمین دوره مسابقات به رتبه اول میزبانی از قاریان قرآنی برای نخستین بار رسانده است.
آئین نکوداشت و تکریم بانوان مُبلغ و محفل‌دار قرآن کریم شهر تهران صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد با محوریت اخلاق و معنویت آغاز شد.
در این مراسم همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهد کرد و ۲۰ بانوی حافظ و قاری که چند دهه در راه تبلیغ قرآن، اخلاق و معنویت فعالیت کرده و صد‌ها مبلغ قرانی تربیت کرده اند تکریم خواهند شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۹۹۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲     ساعت: ۱۱ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
  • ٨ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 16 2024