صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

افتتاح «سینما کیو» خرم آباد با پیام رئیس سازمان سینمایی/ جهاد ملی سینماسازی ادامه دارد

«سینما کیو» شهر خرم آباد با پیام رئیس سازمان سینمایی کشور افتتاح شد و به چرخه سمفا پیوست.

به گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ «سینما کیو» شهر خرم آباد در استان لرستان در راستای عدالت فرهنگی دولت سیزدهم و عزم جدی دولت با عنوان جهاد ملی سینماسازی به منظور بهره‌مندی همشهریان این خطه، امروز (۱۴ بهمن ماه) با پیام رئیس سازمان سینمایی کشور افتتاح شد و به چرخه سمفا پیوست.
در این مراسم که با حضور مسئولان و مدیران استان و استقبال گسترده مردمی برگزار شد متن پیام رئیس سازمان سینمایی کشور توسط اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان قرائت شد.
متن پیام محمد خزاعی به شرح ذیل است:
با عرض سلام و احترام به محضر مردم، هنرمندان و سینماگران استان لرستان
خدا را شاکرم که زنجیره افتتاح سالن‌های سینما در سطح کشور با انرژی و پرتوان و امیدبخش ادامه دارد و در جای جای این سرزمین پهناور، هموطنان عزیز ما از این نعمت و حق مسلم خویش بهره‌مند می‌شوند.
سینما، بی‌تردید، یکی از شاخص‌های مهم توسعه ملی است و ابزاری موثر، کارآمد، آگاهی‌بخش و راهبردی برای اصلاح امور و رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های فرهنگی است. توسعه زیرساخت این نیاز ملی بدون شک، برکات و دستاوردهای گسترده‌ای را به ارمغان خواهد آورد.
امروز، با عزم جدی دولت مردمی و با رویکرد «جهاد ملی سینماسازی» در سازمان سینمایی؛ بیش از گذشته، شاهد روشن شدن چراغ سینماها در مناطق مختلف کشور و انتشار رایحه خوش افتتاح سینما در شهرهای کم‌برخوردار و نیازمند هستیم؛ که این قطعا، حاصل مجاهدت و همت بخش‌های مختلف خصوصی، ارگانی و دولتی است. شایسته می‌دانم از همه دستگاه‌های اجرایی استانی و شهری و همه نهادهای دلسوز و همراه بویژه از سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی کشور که در این نهضت ملی کنار سازمان سینمایی قرار گرفته‌اند قدردانی و تشکر نمایم.
احداث سینما یعنی تامین یکی از پیش‌نیازهای مهم زیست امروزی و توسعه شاخص‌ترین جلوه فرهنگی کشور است و توان بخشی مضاعف به بخشی از جامعه است که توانسته طی چهار‌دهه گذشته با تلاش خانواده بزرگ سینما، اعتبار و تشخص فرهنگی ایران اسلامی را به رخ افکار جهانی بکشاند و پرچم عزیز کشورمان را در بزنگاه‌ها و جشنواره‌های جهانی به اهتزاز در آورد.
در پایان، جا دارد از همراهی مدیران و مسئولان دلسوز و فهیم استان لرستان به خاطر اهتمام به جریان مهم «جهاد ملی سینماسازی» و افتتاح این سینما سپاسگزاری نمایم.
گفتنی است سینما «کیو» خرم‌آباد با ظرفیت ۳۸۰ نفر با بهترین روش‌ها، طراحی و سیستم صوت و تصویر تجهیز و تکمیل شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۱۲۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴     ساعت: ۱۹ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024