صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایتی از موفقیت ها در «دستاورد»

مستند علمی «دستاورد» به مناسبت ایام الله دهه فجر شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش جهانی پرس از شبکه رادیویی ایران، مریم بانو فطرتی تهیه کننده مستند «دستاورد» شنبه 14 بهمن گفت: کاربردهای فناوری فضایی در بسیاری از بخش‌های زندگی ما رخنه کرده است تا کیفیت زندگی بشر را افزایش دهد. همچنین این فناوری از مستعدترین فناوری‌هایی است که می‌تواند جریان اقتصادی توسعه‌زا را در جامعه ایجاد کند؛ جریان‌های مالی که در این حوزه در جهان جریان دارد، اکنون به میلیاردها دلار رسیده است.


وی ادامه داد: در روز هشتم بهمن امسال برای نخستین بار پرتاب موفق همزمان سه ماهواره ایرانی، با ماهواره‌بر سیمرغ، مهدا، کیهان و هاتف در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت که در این میان نمی‌توان از نقش فناوری فضایی در حوزه دفاعی نیز چشم پوشی کرد. این فناوری ابزارهایی در اختیار کشورها قرار می‌دهد تا به شیوه‌ای دقیق‌تر و بهتر از تمامیت ارضی خود دفاع کنند.

 به عنوان مثال ماهواره‌های ردیابی می‌توانند مرزهای کشور را به دقت رصد کنند و از سوی دیگر هرگونه حمله و واکنش احتمالی در قبال کشور را به راحتی ثبت کنند.

فطرتی افزود: از همین رو در برنامه روز شنبه 14 بهمن همزمان با روز ملی فناوری فضایی با دکتر حسن سالاریه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و رئیس سازمان فضایی ایران و دکتر جعفر روشنیان عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی و مشاور سازمان فضایی ایران گفت و گو خواهیم کرد

گفتنی است «دستاورد» از شنبه تا چهارشنبه در دهه مبارک فجر ساعت 22:00 از رادیو ایران تقدیم می شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۱۳۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴     ساعت: ۱۹ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024