صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

سفر رادیویی به استان «البرز» آغاز شد

«هفته های ایرانی» در هجدهمین سفر استانی، از استان «البرز» و دیدنی ها و شنیدنی های این استان می گوید.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی رادیو ایران، اغلب ما در سفر های خود از شهرهای استان «البرز» عبور می‌کنیم، اما کمتر به این فکر می‌کنیم که سری به جاذبه‌های آن زده و این استان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنیم. استان «البرز» ایران کوچک است و مردمی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف در این استان زندگی می‌کنند.

کرج یکی از کلان شهرهای ایران و همچنین مرکز، استان البرز می‌باشد.

استعدادهای طبیعی و منابع آبی فراوان سلسله جبال البرز، همچنین خاک حاصلخیز دامنه‌های البرز و دشت منتهی به آن برای اجتماعات بشری مناسب بوده‌است و دلیل آن آثار باستانی ارزشمندی است که در گوشه و کنار این جلگه وسیع و در حاشیه راه های ارتباطی کهن قابل مشاهده‌است.

 تپه‌های آق تپه، مراد تپه و تپه مردآباد، قلعه‌های تاریخی تنگ گسیل و شهرستانک و آثار دوران اسلامی همچون برج میدانک مغولی، پل و کاروانسرای شاه‌عباسی کرج، کاخ‌های قاجاری و کاخهای رضا شاهی و محمدرضا شاهی حکایت از استمرار استقرارهای پی در پی در این منطقه دارد.

در ادامه طرح هفته های فرهنگی رادیو ایران، این هفته از 14 تا 20 بهمن یک هفته روی موج رادیو ایران مسافر استان «البرز» باشید و با مفاخر فرهنگی، جاذبه های دیدنی، این استان بیشتر آشنا شوید.

شایان ذکر است برنامه های مختلف رادیو ایران مثل «سلام صبح بخیر، نمودار، پلاک هشت باغ هنر، ایرانشهر و ورزش ایران و زیر آسمان ایران و ...» در بخش های مختلف از استان «البرز» خواهند گفت.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۱۵۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۱۵     ساعت: ۱۰ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024