صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

همایش حافظانِ بهار با حضور صاحبان اندیشه برگزار می‌شود

فعالان و کنشگران اجتماعی هفدهم اسفندماه در حافظان بهار گردهم می‌آیند؛ همایشی که شاهد حضور دکتر محمدرضا شفیعی‌کدکنی و دیگر صاحبان اندیشه خواهد بود. در این محفل استاد مصطفی ملکیان به موضوع نیکوکاری نیک‌خواهانه و دکتر احمد میدری به نابرابریِ آموزشی و خیرِ سیاستی خواهند پرداخت.

به گزارش جهانی پرس، دارالاکرام، حامیِ آموزش ۷۳۰۰ کودک و نوجوان در معرض خطر ترک تحصیل، پس از ۲۳ سال فعالیت برای برقراری عدالت آموزشی و رفع نابرابری اجتماعی، همایش حافظان بهار را برگزار می‌کند.

در این برنامه که اولین برنامه‌ی رسمی دارالاکرام در دوران پساکروناست، مدیرعامل دارالاکرام، ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این نهاد مردمی، با تکیه بر تجربیات حقیقی و عینی ۲۳ ساله‌ی این موسسه، به عنوان یکی از ۶ خیریه‌ی برتر ایران در حوزه‌ی صلح و آموزش بر اساس معاییر پذیرفته‌شده‌ی جهانی، به واکاوی بحران بازماندگی از تحصیل در میان کودکان و نوجوانان ایران در سال‌های اخیر خواهد پرداخت.

دارالاکرام در صدد است از طریق همایش حافظان بهار، با مروری بر فعالیت‌های ٢٣ ساله‌ی این خیریه‌ی مردم‌نهاد در حوزه‌ی آموزش و خیر موثر، از طریق هم‌اندیشی، تضارب آراء و هم‌افزایی به راهکارهای سازنده‌‌تری دست یابد و با اتکا بر تجربیاتِ بزرگان و دغدغه‌مندانِ این حوزه برای نجاتِ جانِ آموزش کاری کند.

در حافظان بهار، دارالاکرام با معرفی جامعه‌ی دانش‌آموزی، مددکاری و جمعیت نیکوکاران و سفیران به مهربانی، از نمایندگان آنها قدردانی‌ خواهد کرد.
 
 دارالاکرام در این برنامه از طرح یکپارچه و سراسری خود در حوزه‌ی کتاب و مطالعه کتاب‌های غیردرسی برای  ۷۳۰۰ دانش‌آموز بورسیه‌شده‌ در این موسسه با عنوان باغ بیداری رونمایی خواهد کرد.

حافظان بهار به خاطر مراقبت بهینه‌تر از ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی یعنی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر و جلوگیری از هدررفت استعدادهای این فرزندان ایران برای رسیدن به توسعه‌ای پایدار برپا می‌شود.

دارالاکرام بیش از ۲ دهه است که به صورت مردم‌نهاد و با حمایت‌های حامیان، بانیان، همیاران و مددکاران از دانش‌آموزان در معرض خطر ترک تحصیل حمایت می‌کند و با ارائه‌ی خدمات در حوزه‌های آموزش؛ معیشت؛ سلامت؛ کارآفرینی؛ روانشناسی و فرهنگ، هنر و ورزش از طریق سامانه آنلاین به مهربانی در کنار دانش‌آموزان واجد شرایط و خانواده‌های ایشان است و نیز از طریق سایت الفبای فردا و با تولید محتواهای آموزشی، پژوهشی به تولید ادبیات خیر موثر و خردمندانه می‌پردازد.

این موسسه همچنین در مناسبت‌های آیینی، ملی و مذهبی با برگزاری کمپین‌های مختلف، پشتیبان جامعه‌ی هدف خود است تا فقدانِ حضور سرپرست موثر مانع رشد بهینه‌ی آموزشی آنها نشود.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۵۱۰۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴     ساعت: ۱۱ : ۴۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024