صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

رادیو ایران در سال ۱۴۰۲

دکتر مهدی آذر مکان مدیر رادیو ایران،در آستانه سال نو،تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را تبریک و به تشریح مهم ترین فعالیت های رادیو ایران در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

به گزارش جهانی پرس از شبکه رادیویی ایران، دکتر مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ایران در ابتدا از موفقیت رادیو ایران در آغاز سال جاری،دردومین جشنواره مستند «پژواک» نام برد و تاکید کرد: این شبکه سهم زیادی در جشنواره «پژواک»  داشت، تا جایی که  جایزه مردمی را هم از آن رادیو ایران  شد.
 وی ادامه داد: با ساخت برنامه های میدانی به استقبال فتح خرمشهر رفتیم و ویژه برنامه های دهه کرامت را از شهرهای قم، شیراز و مشهد تقدیم کردیم.

آذرمکان درباره برگزاری جشنواره «آیین سخن» گفت:مراسم اختتامیه جشنواره آیین سخن 14 تیر همراه با تجلیل و تکریم از پیشکسوتان رادیو برگزار شد.

وی به  تمهیدات ویژه رادیو ایران،در تهیه و تولید برنامه ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت:مسابقه «یک دو صدا» ویژه اشعار آیینی و نواهای آیینی بود که با اقبال مردم رو به رو شد.

مدیر رادیو ایران در پاسخ به این سئوال که برای ایام محرم چه تدارک ویژه ای داشتید، عنوان کرد: برنامه های محیطی «اینجا کربلاست»،«عشق است و آتش و خون» را از کربلا روانه آنتن رادیو ایران کردیم و در دهه آخر صفر از کربلای معلی، برنامه های «چهل پرده اشک» و «عشق نام دیگر توست»تقدیم مخاطبان رادیو ایران شد.


آذرمکان اظهارداشت:رادیو ایران با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس،آیین رو نمایی از آثار تولیدی روایت‌های شهدای ایران سرافراز را با عنوان «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» برگزار کرد.

وی با اشاره به ساماندهی بحث«ایرانیاران» و توانمند سازی«ایرانیاران» تاکید کرد: این اتفاق منجر به تولید بسته های آموزشی همچون نرم افزارهای ویرایش صوتی،دوره های گویندگی،گزارشگری و... شد.در این رابطه سامانه هایی هم طراحی شد.فعالیت های صورت گرفته منجر به تعامل بیشتر با مخاطبان توسط «ایرانیاران»  شد.

مدیر رادیو ایران خاطر نشان شد:از اول مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس،هفته های ایرانی رادیو ایران آغاز شد.هر هفته به سراغ یک استان رفتیم و آنتن شبکه متاثر از فعالیت ها و تاریخچه هر استان بود و فعالیت هایی که در حوزه فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی صورت می گرفت،معرفی شدند.

آذرمکان با تاکید بر تغییر کنداکتور برنامه های این شبکه رادیویی گفت:ما سعی کردیم مفهوم همه جای ایران سرای من است را در برنامه های رادیو ایران جامعه عمل بپوشانیم.به ویژه در برنامه هایی با محوریت روستا تغییر کنداکتور داشتیم که این اقدام از اول مهر ماه و بر مبنای سند تحول سازمان صدا و سیما انجام شد.

وی تصریح کرد: برنامه های مخاطب محور را با رویکرد هفته های فرهنگی رادیو ایران به آنتن اضافه کردیم و به صورت ویژه به برنامه «زیر آسمان ایران» اشاره کرد.

همچنین برنامه زنده «راهی به آبادی» با محوریت پرداخت به روستاها روانه آنتن شد.

 در این برنامه از چهره های نام آشنا همچون داود حیدری در کسوت مجری و گوینده و عباس محبی، به عنوان بازیگر و عباس سنجری به عنوان گزارشگر بهره بردیم.

آذرمکان درباره برگزاری رایگان کارگاه های آموزشی توضیح داد:کارگاه آموزشی برای«ایرانیاران» رایگان برگزار می شود و تا به امروز نزدیک به بیست استان سفر کردیم و برای «ایرانیاران» کارگاه آموزشی برگزار کردیم.  

وی افزود: در کنار دیگر اقدمات صورت گرفته مستند هایی با محوریت زنان مقاومت، مدافعان حرم، غزه و ... ساخته شد که اقبال مردمی را به دنبال داشت.

 و در هفته منتهی به شهادت سردار سلیمانی با حضور برنامه سازان رادیو ایران در کرمان حال و هوای کرمان را همزمان با حادثه توریستی برای مخاطبان منعکس کردیم

 مدیر رادیو ایران تاکید کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر نیز با پخش برنامه مختلف و برپایی ایستگاه رادیویی در روز 22 بهمن و برنامه «روز خوب پیروزی»  همراه و همدل مردم ایران بودیم.

وی از دیگر دستاوردهای رادیو ایران،به  برگزاری جشنواره «گلبانگ آزادی» به عنوان نخستین جشنواره سرود ملی بود در حال برگزاری است اشاره کرد و گفت: این جشنواره یادمان زنده یاد استاد جمشید جم،خواننده سرود ماندگار انقلابی یار دبستانی من و از پیشکسوتان رادیو است.

آذرمکان در پاسخ به این سئوال که برای برنامه های انتخاباتی چه طراحی داشتید؟ عنوان کرد:درحوزه انتخابات ویژه برنامه های متنوعی همچون «صحن علنی»، «خانه مردم»، «موقعییت چهارم» و ... را تهیه و پخش کردیم هچنین مسابقه «پرسا» هم داشتیم که با اقبال مردم رو به رو شد.
وی به پویش «قهرمان این انتخاب تویی» که به مناسبت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برای ایران‌سازان،امیدان آینده و دانش‌آموزان این سرزمین پرافتخار (ویژه مقاطع متوسطه و رای اولی‌ها) و با مشارکت شبکه ملی شاد برگزار شد و  همکاری «ایرانیاران»(شبکه گسترده همراهان افتخاری رادیو ایران)در برنامه «روز انتخاب»
که از شهر و روستا و محله های خود گزارش های صوتی و تصویری و عکس که از شهر و روستا و محله های خود گزارش های صوتی و تصویری و عکس های انتخاباتی خود را از حضور مردم در پای صندوق های رای برای برنامه ارسال کردند و فایل های ارسالی انها در برنامه پخش شد.
مدیر رادیو ایران به برگزاری جشنواره «رویش» با موضوع درختکاری که هر سال رادیو ایران برگزار می کند اشاره کرد و در پایان از ویژه برنامه های متنوع  در و ماه رمضان و ایام نوروز برای مخاطبان خبر داد و اعلام کردند و فایل های ارسالی انها در برنامه پخش شد.

مدیر رادیو ایران، به برگزاری جشنواره «رویش» با موضوع درختکاری که هر سال رادیو ایران برگزار می کند اشاره کرد و در پایان از ویژه برنامه های متنوع  در و ماه رمضان و ایام نوروز برای مخاطبان خبر داد

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۵۱۴۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۵     ساعت: ۱۰ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024