صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

آیین استقبال از نوروز در اردبیل برگزار شد

آیین استقبال از نوروز ۱۴۰۳ با حضور گسترده مردمی و با اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، عصر روز جمعه 18 اسفند ماه 1402 آیین استقبال از نوروز با حضور گسترده مردمی و با اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: برگزاری آیین‌های استقبال از نوروز در ایران و به ویژه در استان اردبیل قدمتی طولانی دارد و مردم در سرزمین ما از دیرباز با امیدواری به روزهای روشن به استقبال سال نو می‌رفتند.
حسن محمدی ادیب افزود: برگزاری آیین‌هایی مثل تکم‌گردانی به عنوان یکی از میراث ناملموس ثبت ملی از آیین‌های کهن ما است که امروز نیز در قالب مراسم استقبال از نوروز این آیین به همراه سایر برنامه‌ها برای بشارت بهار برگزار شد.
او تاکید کرد: امسال فرارسیدن بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن همزمان شده است که این تلاقی، روزهای مبارکی را نوید می‌دهد و با برگزاری این جشن به استقبال ماه مبارک رمضان و عید نوروز می‌رویم.
این مراسم با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و شهرداری اردبیل و با اجرای برنامه‌هایی مانند تکم‌گردانی، رقص سنتی، موسیقی و نمایش طنز برگزار شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۱۴۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱۹     ساعت: ۱۲ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024