صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

۱۳۰۰ خانه مسافر با مجوز در مشهد میزبان مسافران نوروزی‌اند

رئیس اداره‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: ۱۳۰۰ خانه‌مسافر دارای مجوز در مشهد میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگیف گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی حسین امیرکلالی درباره وضعیت ساماندهی خانه‌های مسافر مشهد در آستانه نوروز ۱۴۰۳ اظهار کرد: در حوزه ساماندهی خانه‌های مسافر، اقدامات خوبی در دو سال اخیر انجام شده که در ۱۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. نخستین اقدام، شناسایی واحدهای غیرمجاز بود که به کمک تیم‌های عملیاتی و همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، شرکت‌های خدمات‌رسانی آب، برق و گاز انجام شد و توانستیم به عدد ۲۹۶۹ واحد خانه مسافر برسیم.
رئیس اداره‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد ادامه داد: پس از شناسایی این خانه‌های مسافر، در جلساتی که در کارگروه ساماندهی به ریاست فرماندار مشهد داشتیم، مصوبات خوبی برای ساماندهی خانه‌ها داشتیم. علاوه بر اطلاع‌رسانی، برای صدور مجوز نیز تسهیلاتی ایجاد کردیم تا انگیزه‌ای برای این واحدهای اقامتی برای گرفتن مجوز ایجاد شود.
امیرکلالی تصریح کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی در تمام شهرها و رسانه‌ها، سایتی برای ساماندهی پیش‌بینی شد. پس از یک مدت زمانی، متقاضیان مراجعه و از تسهیلات استفاده کردند. برخی از این واحدهای اقامتی از آنجا که به‌صورت فصلی فعالیت دارند، شاید رغبتی برای ساماندهی نداشته و عمدتاً استجاری باشند. از همین رو، برخوردهای نظارتی را برنامه‌ریزی کردیم.
او گفت: برخورد نظارتی حقوقی نیز با این واحدها در چند بخش صورت گرفت. در بخش نخست از شرکت‌های خدمات‌رسان تا قطع انشعاب این واحدها پیش رفتیم و براساس قانون، لیست این واحدها را در اختیار نیروی انتظامی و اماکن قرار دادیم. برخوردهای جدی با این واحدها شد و اکنون از ۲۹۶۹ واحد برای ۱۳۰۰ واحد مجوز و نرخ‌نامه صادر کرده‌ایم. بقیه واحدها را که تمکین نکردند به مقامات قضایی و انتظامی معرفی کردیم.
رئیس اداره‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد افزود: اکنون بخش بزرگی از خانه‌های مسافر در حال طی مراحل اداری برای گرفتن مجوز هستند و حدود ۴۰۰ واحد را نیز برای گرفتن مجوز به کمیته ماده ۱۰۰ فرستاده‌ایم، چون شهرداری در این قبیل موارد وظیفه دارد با واحدهایی که تغییر کاربری می‌دهند برخورد کند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۳۵۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۴     ساعت: ۱۸ : ۱۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024