صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برپایی پویش طرح ختم قرآن در رادیو معارف

پویش طرح ختم قرآن و مشارکت شنوندگان زینت بخش برنامه افطاری 'دعوت' از رادیو معارف است که هر شب روانه آنتن می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی معاونت صدا، محمد حسین‌پور، تهیه کننده ویژه برنامه افطار رادیو معارف گفت: "دعوت" عنوان برنامه افطاری رادیو معارف است که در این برنامه به سراغ آیات و روایاتی رفتیم که منجر به حال خوب می شود. در واقع به مولفه های حال خوب می پردازیم؛ اینکه چگونه حال دلمان را خوب کنیم؟ کدورت زدایی از دل به واسطه دوستی با  انسان های خوب  و با صفا، بخشیدن و عفو دیگران، انفاق، خانواده خوب، صله رحم و... چه تاثیراتی در زندگی مان دارد.
وی با اشاره به بخش های مختلف ویژه برنامه دعوت افزود: در ابتدای برنامه پس از طرح موضوع روز وطرح سوال مشارکتی ثواب برنامه را هدیه می کنیم به یک شهید، سپس گزارشگر گفتگوی صمیمانه با روزه اولی ها دارد. ارتباط با کارشناس برنامه که ما را برای هر چه بهتر شدن حال دلمان راهنمایی می کند. در بخشی از برنامه با کار های خوب و خداپسندانه هموطنان مان در بخش "حبیب خدا" آشنا می شویم. بسته روایی و کارشناسی احکام طراحی شده؛ یعنی یک حکم شرعی درباره ماه رمضان خواهیم داشت. علاوه بر این موارد، توصیه های پزشکی را از زبان خانم دکتر شفیعی می شنویم و در آستانه اذان گفتگوی صمیمی با یک قاری نوجوان خواهیم داشت که در این بخش تلاوت قاری، کلام بزرگان و لحظات معنوی اذان را خواهیم داشت. البته پویش طرح ختم قرآن و مشارکت شنوندگان زینت بخش برنامه دعوت است.
حسین پور معتقد است: مهمترین بخش برنامه افطاری دعوت همراهی صمیمانه شنوندگان برنامه با ماست. برنامه دعوت ویژه افطار است و همه اقشار جامعه مخاطب ما هستند. ما حتی برای نوجوانان هم برنامه تدارک دیده ایم مثل آیتم معرفی نوجوانان قرآنی.
تهیه کننده برنامه در پاسخ به این پرسش که مشخصه اصلی این برنامه که ویژه افطار و از شبکه اختصاصی معارف پخش می شود، چیست؟ گفت: ظهور و بروز موضوعات قرآنی و روایی با زندگی مردم از مشخصه های اصلی این برنامه است. اگر همه ما مکلف به انجام دستورات و سفارشات خداوند متعال باشیم، زندگی فردی واجتماعی خوبی خواهیم داشت.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۴۸۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۳     ساعت: ۱۳ : ۳۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Apr 27 2024