صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای در رادیو ایران

برنامه «رهاورد» دوشنبه ۲۰ فروردین، با حضور کارشناسان و صاحب نظران مختلف از دستاوردهای انرژی هسته ای می گوید.

به گزارش جهانی پرس از شبکه رادیویی ایران، 20 فروردین 1385 خبر دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و راه‌اندازی زنجیره کامل غنی‌سازی اورانیوم اعلام شد؛ موفقیتی که با تکیه بر توان داخلی و در شرایط تحریم به دست آمده بود و همگان را متحیر ساخت.

تولید سوخت هسته‌ای موردنیاز رآکتورهای هسته‌ای، رؤیایی بود که دانشمندان جوان کشور با توکل به قدرت باری تعالی و مجاهدت شبانه‌روزی، آن را تبدیل به واقعیت کردند و به پاس این مجاهدت علمی، 20 فروردین با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «روز ملی فناوری هسته‌ای» در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد. از آن سال تاکنون، این تاریخ جدای از اینکه به مثابه جلوه ای از غرور ملی ایرانیان و پیشرفت های ملی  کشور جشن گرفته می شود، در عین حال فرصتی است برای  رونمایی از دستاوردهای جدید و پیشرفته صنعت هسته‌ایِ کشورمان که در نوع خود از رشد و تکامل تدریجی و البته قابل توجه آن در ایران حکایت دارد.

مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «رهاورد» بیان کرد: کاربردهای فناوری هسته‌ای امروزه آنقدر وسیع و گسترده شده که کمتر حوزه‌ای را می‌توان یافت که در آن ردی از فناوری هسته‌ای وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در برنامه روز یکشنبه 20 فروردین میزبان دکتر سید پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها
مهندس محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، حسین درخشنده معاون توسعه نیروگاه اتمی بوشهر، دکتر اعظم برزویی دانشیار پژوهشکده کشاورزی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و دکتر محمد قنادی،معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران خواهیم شد و از تازه ترین دستاوردهای این حوزه خواهیم گفت.

شایان ذکر است «رهاورد» دوشنبه 20 فروردین به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی ساعت 13:30 از رادیو ایران تقدیم می شود
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۷۸۸
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۰     ساعت: ۱۰ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024