صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
جهانگیر الماسی:

خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است

الماسی، بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر در گفتگو با ستاد خبری این رویداد ملی از تهدیدات غرب برای جامعه سنتی ایرانی هشدار داد و گفت:‌اگر شرایط به همین منوال پیش برود، وضعیت نسل آتی ما به خطر می‌افتد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر در گفت‌وگو با ستاد خبری جایزه جوانی جمعیت گفت: من خودم مدتهاست که در مرحله تحقیق و شناسایی راه‌هایی هستم که نقاط حساس مربوط به حوزه جمعیت و خانواده را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به اینکه این روزها خانواده‌ها به خاطر درگیر شدن با سیستم زندگی هوشمند و جامعه مدرن روز به روز از شرایط گذشته و سنتی خود دور می‌شود، گفت: در غرب حتی طراحی ماشین‌ها در گذشته طوری بود که افراد را از هم دور می‌کرد، هر عضو در یک ماشین یک مانیتور مخصوص داشت و یک موبایل به دست می‌گرفت اما الان خودشان فهمیده‌اند که روششان اشتباه بوده و به تنزل خانواده دامن زده است حال روش‌هایشان را تغییر داده‌اند اما ما الان در این گرداب افتاده‌ایم.

الماسی با ابراز نگرانی از وضعیت نسل آتی و کم شدن نسل جوان گفت: باید تلاش کنیم دو مرتبه به سمت خانواده و ازدیاد نسل حرکت کنیم. الان حتی هوش مصنوعی هم یکی از ابزارهای فرهنگی شده و در مطالعات اخیر باشگاه رم ایرانی‌های سنتی مثل مردم یزد، شمالی ها و گیلکی یک بستر تحقیقات هستند چرا که ذهنشان به لحاظ سنتی آماده است تا تکنولوژی‌های جدید را بپذیرد. ما باید خودمان روی اذهانمان به لحاظ جمعیتی و توجه به جوانی جمعیت کار کنیم تا اینکه بقیه برای ما تصمیم گیری فرهنگی کنند.

این پیشکسوت بازیگری با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم در همین بستر رشد کرد و تحصیلاتش را با آن جهش فکری و دانشی که داشت، جلو برد و با وجود همین افراد کشور ما به سطح بالای تکنولوژی دفاعی و امنیتی موشکی رسیده، گفت: بستر ذهنی مردم ما آماده است کافی است که ما هم قدری همت کنیم تا آنها به سمت و سوی درست به لحاظ جامعه شناسی و تهدیداتی که در آینده ممکن است نسل ما را دچار مخاطره کند، برسیم.

وی اظهار داشت: آموزش‌های فرهنگی در سینما، تئاتر و تلویزیون از سوی اهالی هنر می‌تواند جامعه را به سمت و سوی پذیرش صحیح مفاهیم اجتماعی و فرهنگی چون اهمیت جوانی جمعیت سوق دهد. امروز ما حساس ترین موقعیت را در سطح جهانی و جامعه شناسی داریم چرا که مخالفین ما دست روی کانون خانواده گذاشته‌اند.

وی با اشاره به سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای که همه جمع شدن اعضای خانواده و توجه به خانواده را نشان می‌دهد، گفت: به جای خیلی مسائل که جایش اصلا نیازی در فیلم سازی ما نیست و جذابیتی هم ندارد، بحث خانواده می‌تواند جایگزین شود، همین که عشق اعضای خانواده به هم را برسانیم،‌کارمان را درست انجام داده‌ایم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده،رسانه،سازمان های مردم نهاد ، دستگاهای اجرایی،شرکت ها و موسسات خصوصی ،مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۸۱۸۱
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۳     ساعت: ۲۰ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024