صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رامتین شهبازی:

فعالیت دوباره انتشارات بنیاد فارابی اتفاق خوبی‌ست

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره با بیان اینکه از سرگیری انتشار تخصصی کتب سینمایی از سوی بنیاد سینمایی فارابی را به فال نیک می‌گیرم، گفت: فارابی علاوه ‌بر ساخت فیلم، می‌تواند همراه خوبی و کمک بسیار مناسبی برای حوزه نشر و انتشارات در حوزه سینما نیز باشد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دکتر رامتین شهبازی عضو هیئت‌علمی دانشگاه سوره، منتقد و مؤلف کتاب، با بیان اینکه توقف نشر کتب سینمایی از سوی بنیاد سینمایی فارابی که در گذشته صورت گرفت کار اشتباهی بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه فارابی از زمان شکل گیری‌اش همواره ناشر پیشرو در حوزه کتاب‌های سینمایی بوده است، ازسر گیری انتشار کتب سینمایی از سوی این بنیاد را به فال نیک می‌گیرم و آن را اتفاق خوبی قلمداد می‌کنم.
مؤلف کتاب «جستاری در جامعه‌شناسی فیلم»، درباره شروع مجدد فعالیت فارابی در حوزه نشر کتب سینمایی اذعان کرد: با توجه به سابقه فارابی در نشر کتاب و همچنین به علت هزینه‌های بالای تولید کتاب، این بنیاد سینمایی علاوه‌بر ساخت فیلم، به عنوان بازوی کمکی مهمی می‌تواند همراه و کمک حوزه نشر و انتشارات نیز باشد.
او در این‌باره افزود: امروزه به قدری حوزه نشر گسترده شده است که گاهی اوقات یارای دستگیری از آن را نداریم، بنابراین امیدوارم این مهم در زمره وظایف همیشگی بنیاد قرار گیرد و معاونت پژوهشی سازمان سینمایی نیز با نگاهی مثبت، پیگیر مسائل و آموزه‌های تئوری نیز باشد.
این منتقد فیلم با تأکید بر اینکه مراجع به دلیل قیمت بالای کتاب، عرضه گسترده ندارند، ادامه داد: فارابی می‌تواند اقدام به انتشار کتاب‌هایی کند که دست کم در حوزه سینما مرجع باشند.
شهبازی در پایان گفت: از آنجا که مخاطب ترجمه را بیشتر می‌پسندد در بخش تألیف کتاب، بازار ضعیف است، بنابراین هم بنیاد سینمایی فارابی می‌تواند به بازار نشر کتب تالیفی در حوزه سینما ورود کرده و هم می‌تواند آن‌ها را بومی‌سازی کند.
لازم به ذکر است: انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، امسال و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با برنامه ریزی گسترده در محل شبستان اصلی مصلای تهران، سالن 3، راهروی شماره 15 با ارائه بیش از یکصد جلد کتاب سینمایی از 19 تا 29 اردیبهشت پذیرای اهالی سینما، اساتید، دانشجویان و عموم علاقه مندان حوزه نشر سینمایی است./

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۶۵۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱۸     ساعت: ۱۵ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024