صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در نشست تعاملی مدیران دادگستری با مدیران شبکه تهران سیما تاکید شد

شناسایی سوژه های بکر برای تولید آثار نمایشی

در نشست تعاملی دکتر محمد باقر اعلمی 'مدیر شبکه تهران سیما' با حاجی رضا شاکرمی 'قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران'، به ضرورت برنامه سازی، تولید آثار کوتاه، آموزش و پیشگیری از وقوع جرم، تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک و... تاکید شد.

به گزارش جهانی پرس، دکتر محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما، به دوره ی جدید شبکه تهران و ماموریت های ذاتی این شبکه در استان اشاره کرد و افزود: در افق و برنامه ریزی شبکه، تعامل و همیاری با دستگاه قضا پیش بینی شده است زیرا آسیب های اجتماعی یکی از بزرگترین مشکلات کلان شهر تهران است و آنچه که می تواند در کاهش آن موثر باشد، پیشگیری است. یکی از موثرترین ابزارهای پیشگیری، اقدامات رسانه ای درخصوص فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و نکات آموزشی است اما برای اجرای کم نقص آن به زیرساخت های بیشتری نیاز داریم که مساعدت و همراهی دادگستری در این حوزه اجتناب ناپذیر است.
وی تاکید کرد: شبکه تهران برای پرداخت به موضوعات حقوقی نیاز به اطلاعات بیشتری دارد، لذا ضروری است جلسات منظمی به صورت مستمر برگزار شود تا مصوبات آن به دقت اجرا و نظارت شود.
اعلمی به ظرفیت های موجود در قوه قضائیه و دادگستری تهران اشاره کرد و افزود: ما در برنامه هایی نظیر تهران بیست، به خانه بر می گردیم، سلام تهران، برنامه در شهر، در استان و... با  میزبانی از کارشناسان زبده دادگستری، تلاش می کنیم به تمام سوالات و ابهامات حقوقی و قضایی شهروندان و مخاطبان پاسخ دهیم.
مدیر شبکه تهران گفت: علاوه بر برنامه های روزانه شبکه تهران سیما، تولید کارهای کوتاه در ساختارها و موضوعات متنوع حائز اهمیت است، زیرا تولیدات کوتاه با امکان تکرار در فواصل برنامه ها، می تواند اثرگذاری بیشتری  بر مخاطبان داشته باشد بر این اساس لازم است تمام  دستگاه های استانی، شبکه تهران را در تولید این آثار حمایت نمایند.
دکتر اعلمی ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت آثار نمایشی تصریح کرد: سوژه ها و پرونده های متعدد و جذاب در دادگستری استان تهران وجود دارد که می تواند بستر مناسبی برای تولید آثار نمایشی باشد. بنابراین همکاری دادگستری تهران در شناسایی سوژه های جذاب که قابلیت رسانه ای دارد می تواند یکی از زمینه های مهم همکاری باشد.
مدیر شبکه تهران سیما ایجاد پویش ها و جریان های رسانه ای را در کاهش و اصلاح آسیب های اجتماعی، مهم قلمداد کرد و افزود پویش های پرداخت دیه زندانیان جرائم غیر عمد، حمایت از کودکان کار و بی سرپرست از مصادیق موفق این جریان سازی رسانه ای بوده است که می بایست به موضوعات دیگر تسری یابد.


*بسترسازی برای حضور رسانه ملی در دستگاه قضایی*

حاجی رضا شاکرمی "قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران" در این نشست به برنامه های ابلاغی قوه قضاییه در مسیر تحول و تعالی اشاره کرد و افزود: رئیس کل دادگستری استان تهران با توجه به ابلاغ سند تحول و تعالی توسط ریاست معزز قوه قضاییه و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ضرورت ارتقاء تصویر رسانه ای این قوه، برنامه های عملیاتی منسجمی را تدوین و در دستور کار قرار داده است.
شاکرمی ایجاد فرصت های مطالعاتی و پژوهشی در زمینه های وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی برای برنامه سازان و نویسندگان، ارائه مشاوره های حقوقی و قضایی و معرفی کارشناسان مجرب و متخصص برای همکاری در تولید و ساخت برنامه ها در قالب هنر رسانه ای و ایجاد زمینه برای حضور فعال رسانه ملی در دستگاه قضایی را از جمله فرصت های موجود در مسیر هم افزایی میان این دو دستگاته حاکمیتی عنوان کرد و افزود: برای افزایش تعاملات کارگروه ویژه ای با حضور کارشناسان دو دستگاه تشکیل خواهد شد.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه این نشست تعاملی گفت: علاقمند هستیم رابطه ما با رسانه بیشتر و پررنگ تر شود و تلاش می کنیم در چارچوب قوانین و موازین قوه قضائیه، امکاناتی را در اختیار برنامه سازان قرار بدهیم تا تولیدات مناسب رسانه ای شکل بگیرد.
وی گفت: برای نیل به اهداف اجتماعی و شهروندی، نیازمند پیوست رسانه ای هستیم و از آنجا که موضوعات و مشکلات قابل مشاهده در سطح جامعه، جملگی در قوه قضائیه و به صورت بررسی و شرح یافته، جاری و ساری است، افزایش آگاهی و هوشیاری جامعه می تواند با تعامل، همیاری و همکاری دوسویه دستگاه قضایی و رسانه استانی میّسر شود.
شاکرمی تاکید کرد: باید ریشه های بحران ها و آسیب های اجتماعی مثل مسائل مالی، توهین ها و نزاع ها، مسائل خانوادگی مانند طلاق و سایر آسیب ها توسط کارشناسان امر مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و با همت شبکه تهران به صورت هنرمندانه به اطلاع عموم رسانده شود.
در این جلسه جمعی از مدیران شبکه تهران سیما و مدیران دادگستری استان تهران نیز حضور داشتند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۶۷۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۱۹     ساعت: ۱۱ : ۴۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024