صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

نقش و جایگاه بسیج در عرصه علم و فناوری بی بدیل است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی نخبگان فناور و شرکت های دانش بنیان که ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با تبریک هفته بسیج گفت: نقش و جایگاه بسیج در همه عرصه ها و به خصوص در علم و فناوری بی بدیل است و ما هم باید با الگو گرفتن از بسیجیان، با روحیات بسیجی فعالیت های خود را پیش ببریم.

به گزارش جهانی پرس از وبدا، دکتر یونس پناهی در نشست هم اندیشی نخبگان فناور و شرکت های دانش بنیان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با تبریک هفته بسیج گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه پژوهش، این حوزه باید نیاز های فعلی و آتی کشور در حوزه سلامت را مرتفع کند. همچنین با پژوهش باید در عرصه علم و فناوری  سرآمد باشیم  و به مرجعیت علمی دسترسی پیدا کنیم.

دکتر پناهی با بیان اینکه باید در حوزه فناوری به مرجعیت علمی برسیم، اظهار داشت: امروزه در تولید علم رتبه 15 و  در حوزه فناوری رتبه 62 در دنیا را داریم و این بدان معنی است که تمامی پژوهش های ما منجر به فناوری و ثروت نمی شود. بنابراین باید تلاش کنیم تا تولید علم ما به حل مشکلات کشور کمک کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان داشت: باید در حوزه سلامت به دنبال روش های جدید و بهبود اقتصاد دانش بنیان باشیم که خوشبختانه زیر ساخت های بسیار خوبی نیز در این زمینه ایجاد شده است.

دکتر پناهی اظهار داشت: امروزه 15 درصد از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت اعم از دارو، درمان، تجهیزات پزشکی فناوری زیستی، صنایع غذایی و کشاورزی در حال فعالیت هستند که رشد قابل قبولی دارند، اگر چه سرعت تولید شرکت های دانش بنیان با حفظ توانمندی و ماندگاری در بازار باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید رقابت کنند تا بتوانند ماندگاری داشته باشند، اظهار داشت: 35 درصد در حوزه شرکت های دانش بنیان سلامت، 27 درصد در حوزه دارو و 39 درصد در حوزه تجهیزات پزشکی رشد داشته ایم که این آمار ارتقا یابد.

دکتر پناهی با اعلام این که 15 پارک علم و فناوری سلامت در کشور وجود دارد، گفت: باید زیر ساخت های لازم در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گیرد تا تولید دانش فنی داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: حدود 113 مرکز رشد فناوری سلامت فعال هستند که از این تعداد 15 مرکز در دو سال اخیر تاسیس شده و حدود 2 هزار و 841 شرکت در مراکز رشد استقرار یافته اند که حدود 675 محصول به تولید اولیه رسیده، 218 محصول مجوز گرفته و 675 محصول نیز تجاری شده و در بازار وجود دارند و خوشبختانه این روند رو به رشد است.

دکتر پناهی اظهار داشت: استانداردهای  سازمان غذا و دارو  بین المللی است و این موضوع در دوران کرونا ثابت شد. باید توجه جدی به استانداردهای ارزیابی دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: شرکت های دانش بنیان باید صادرات محور بوده و به صادرات محصولات خود نیز توجه جدی داشته باشند. وزارت بهداشت حمایت های لازم را از شرکت های دانش بنیان و فناورانه خواهد داشت.

دکتر پناهی ادامه داد: در سال گذشته از 80 طرح فناورانه حمایت شده و در سالجاری نیز از طرح های فناورانه حمایت های لازم خواهد شد و تعداد طرح  ها باید افزایش داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در پایان گفت: 18 محصول فناور به شرکت های مختلف صادر می شود و شرکت ها باید تمام تلاش خود را برای افزایش صادرات محصولات خود به کار بندند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۷۱۰۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۶     ساعت: ۱۰ : ۵۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024