صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

بیش از ۹۵ درصد جمعیت بابل در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از غربالگری ۹۵.۵ درصدی جمعیت این شهرستان در پویش ملی سلامت خبر داد.

به گزارش  جهانی پرس از وبدا، دکتر سیدعلی مظفرپور در گفتگو با یکی از بخش های خبری رسانه ملی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در سراسر کشور گفت: این پویش با شعار آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر و باهدف غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار از ۲۰ آبان به طور همزمان در کشور آغاز شده است. 
 
وی با بیان اینکه تشخیص به موقع و درمان فشارخون بالا و دیابت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار داشت: طرح امسال در سطح کشور گسترده ‌تر و وسیع‌تر اجراشده که در پیشگیری و کنترل این دو بیماری موثر خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: از جمعیت 572 هزار نفری جمعیت شهرستان بابل، حدود 408 هزار نفر بالای 18 سال هستند که باید مورد غربالگری قرار بگیرند که تاکنون حدود 391 هزار نفر معادل 95.5 درصد جمعیت هدف در این پویش شرکت کرده‌اند   
 
دکتر مظفرپور افزود: از جمعیتی که در بابل مورد غربالگری قرار گرفته‌اند حدود 95 هزار نفر در مرحله پیش فشارخون بالا و سه هزار نفر مشکوک به فشارخون بالا هستند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: همچنین مشخص شد که 32 هزار نفر از جمعیت غربالگری شده در مرحله پیش دیابت و سه هزار 200 نفر مشکوک به دیابت هستند که این افراد هم از بیماری خود اطلاعی نداشتد و جهت پیگیری و درمان به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.
 
دکتر مظفرپور اذعان داشت: 135 هزار نفر معادل 35 درصد از مردم شهرستان بابل که مورد غربالگری قرار گرفتند، دارای اضافه‌وزن و 76 هزار نفر معادل 19 درصد هم در دسته افراد چاق قرار دارند.
 
وی افزود: همکاران معاونت بهداشت این دانشگاه با مراجعه به مراکز پرتجمع از جمله بازار، مساجد، نماز جمعه، ادارات و سایر اماکن تجمعی مانند شهرک‌ های صنعتی، اقدام به غربالگری کردند.
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۱۹۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۵     ساعت: ۱۱ : ۲۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024