صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی آغاز شد

گزارش اقدامات صورت گرفته در برنامه ملی پویش سلامت و سلامت خانواده

اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت و مدیران معاونت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران از امروز ١٩ دی ماه به مدت دو روز آغاز شد که در این اجلاس کارگروه هایی با محوریت برنامه های سلامت خانواده و پویش ملی سلامت نیز به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

به گزارش جهانی پرس، ساسان علیجانی- دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این نشست اجرای برنامه ملی سلامت خانواده را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال‌های اخیر دانست و گفت: این برنامه با هدف ارتقای سلامت خانواده‌ها و کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر در کشور اجرا می‌شود.
دکتر فرشیدی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده شامل محور های مختلف است، گفت: ارتقای سلامت مادران و نوزادان، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، ارتقای سلامت روان و برخی برنامه های مختلف از جمله برنامه های مهم در برنامه سلامت خانواده است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت در 195 شهر کشور، یادآور شد: این برنامه با مشارکت ٧ هزار ٥٧٣ مراقب سلامت و هزار و ٦٧٠ پایگاه سلامت توسط دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در حال اجراست.
وی پویش ملی سلامت را یکی از برنامه های مهم و در راستای برنامه ملی سلامت خانواده عنوان کرد و افزود: این پویش با هدف ارتقای سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های سلامت به ویژه پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر فشارخون بالا و دیابت و هزینه های درمانی در آینده اجرا شده و نتایج پویش سلامت نیز در اواخر دی ماه اعلام خواهد شد.
دکتر فرشیدی همچنین از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست در اجرای برنامه سلامت خانواده و پویش ملی سلامت تمام توان خود را به کار بگیرند چرا که مردم به نظام سلامت اعتماد کرده اند و باید اعتماد مردم به خوبی پاسخ داده شود
وی اظهار داشت: نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در ٥ محور اسفندماه سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
به گزارش وبدا- در این اجلاس، معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به بحث و تبادل نظر در مورد برنامه سلامت خانواده و پویش ملی سلامت پرداختند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۳۳۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۹     ساعت: ۱۰ : ۴۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024