صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
نشست وزیر بهداشت با مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت

تقدیر از مشارکت کنندگان و مجریان پویش ملی سلامت

در نشست امروز وزیر بهداشت با معاون بهداشت و مدیران ارشد این معاونت، گزارش هایی از اقدامات انجام شده در دولت مردمی و همچنین اولویت های هر حوزه برای سال آینده معاونت بهداشت وزارت بهداشت ارائه شد.

به گزارش جهانی پرس - خدیجه حضرتی، دکتر بهرام عین اللهی در این نشست که دکتر پورحسینی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و دکتر نمکی، مشاور و دستیار امور ویژه وزیر بهداشت نیز حضور داشتند، از برنامه ملی سلامت خانواده و جوانی جمعیت به عنوان دو برنامه اصلی این وزارتخانه در دولت مردمی یاد کرد.


وی با بیان اینکه تقویت پیشگیری از بیمارها با انجام غربالگری های سراسری به منظور تشخیص زودرس بیماریها، یک ضرورت است، گفت: در حال حاضر که اکثریت جمعیت کشورمان در مناطق شهری سکونت دارند، نیاز است علاوه بر تقویت خدمات و زیرساخت های بهداشتی، برنامه ملی سلامت خانواده به صورت جدی اجرا شود.


وزیر بهداشت از مشارکت بیش از 43 میلیون و 800 هزار نفر تا امروز در پویش ملی سلامت و همچنین مجریان این پویش در سراسر کشور تقدیر کرد و گفت: پیگیری وضعیت، ارائه مشاوره، ارجاع به پزشک عمومی و یا متخصص برای بیش از 800 هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و 400 هزار بیمار مبتلا به دیابت که در این پویش شناسایی شده اند، اهمیت بسیار زیادی دارد.


دکتر عین اللهی با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور، خواستار اجرای یک غربالگری سراسری برای جمعیت کمتر از 18 سال در زمینه بیماری های شایع و همچنین عوامل خطر و زمینه ساز بیماریها شد.


وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ساختار شبکه بهداشتی کشور، از همکاری هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در سال آینده برای تامین تجهیزات مورد نیاز حوزه بهداشت از جمله تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد.


وزیر بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی تغذیه سالم از بهمن ماه در کشور، گفت: بخشی از این پویش مربوط به ارائه مشاوره های تغذیه ای به بیماران شناسایی شده در پویش ملی سلامت و غربالگری دو بیماری دیابت و فشارخون بالا است و در بخش دیگر نیز آموزش های مورد نیاز برای تغذیه سالم و پرهیز از مصرف غذاهای چرب، پرنمک، شیرین و همچنین فست فود ارائه می شود چون تغذیه یکی از عوامل سلامت یا بیماری افراد است. به گزارش وبدا-گفتنی است در این نشست گزارش هایی در حوزه جوانی جمعیت، سلامت دهان و دندان، آموزش و ارتقای سلامت، سلامت روان، سلامت محیط و کار، بیماری های واگیر و غیرواگیر و بهبود تغذیه و همچنین مهمترین اولویت های آنها برای سال آینده از سوی مدیران این معاونت ارائه شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۵۷۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۲۷     ساعت: ۱۷ : ۳۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024