صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کاربرد بیش از ۸۰ نانوکاتالیست ایرانی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

بیش از ۸۰ نانوکاتالیست ایرانی در لیست محصولات دارای گواهی‌نانومقیاس مشاهده می‌شود که بسیاری از آن‌ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و برخی نیز در صنعت خودرو کاربرد دارد.

به گزارش جهانی پرس - زیبا خصوصی مطلق، از نانوکاتالیست‌های ایرانی در رفورمینگ بنزین، تولید مواد شیمیایی نظیر اوره، آمونیاک، اکسید اتیلن و همچنین تصفیه هیدروژنی ته‌ماند برج تقطیر و حذف سولفور از فرآورده‌های نفتی استفاده می‌شود.

در حال حاضر نام بیش از ۸۰ نانوکاتالیست در لیست محصولات دارای گواهی‌نانومقیاس مشاهده می‌شود که بسیاری از آن‌ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و برخی نیز در صنعت خودرو استفاده می‌شود.

واحد‌های تولید اتیلن گلیکول نیاز به اتیلن اکسید دارند که کاتالیست مورد نیاز برای سنتز اتیلن اکسید توسط یک شرکت دانش بنیان، تولید می‌شود.

یکی از مسائلی که در تولید مازوت وجود دارد، میزان گوگرد بالای آن است که با استفاده از نانوکاتالیست‌های این شرکت دانش بنیان تولید مازوت کم سولفور نیز امکان‌پذیر شده است.

از مهم‌ترین فرآیند‌های پالایشگاه‌ها در ارتقا و بهبود ترکیب محصولات پالایشی فرآیند‌های تصفیه برش‌های سنگین در محدوده مازوت است که با نانوکاتالیست‌های این شرکت کاهش میزان سولفور در این فرآورده‌ها انجام می‌شود.

این شرکت کاتالیست‌های نانوساختار برای آروماتیک‌سازی دارد که از آن به منظور تولید مواد شیمیایی در مقیاس صنعتی استفاده می‌شود. در بخش رفورمینگ بنزین و دهیدروژناسیون پارافین نیز این شرکت نانوکاتالیست‌هایی را تولید و به بازار عرضه کرده است.

این شرکت دانش بنیان نانوکاتالیست‌های سولفورزدایی، کاتالیست‌های ریفورمینگ گاز طبیعی و پایه کاتالیست ریفورمینگ گاز طبیعی را در سبد محصولات خود دارد.

از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به کاتالیست خاک رس فعال جهت حذف ترکیبات غیراشباع الفینی از جریان ترکیبات آروماتیک، کاتالیست نانوساختار ریفرمینگ اولیه بخار آب گاز طبیعی، نیمه فعال ریفرمینگ گاز طبیعی، فرایند تولید متان(Methanation Catalyst)، کاتالیست نانوساختار هیدرودی سولفوریزاسیون (HDS)، ریفرمینگ فعال گاز طبیعی، انتقال آب-گاز دما بالا، سولفورزدایی از جریان گاز طبیعی، کاتالیست انتقال آب-گاز دما پایین، ریفرمینگ گاز طبیعی، پایه کاتالیست نانوساختار ریفرمینگ گاز طبیعی، انتقال آب-گاز دما بالا (HT-۱۰۰ S) و نانوپودر اکسید نیکل اشاره کرد.

این شرکت از جمله تولیدکنندگان نانوکاتالیست در کشور است که کاتالیستی برای تولید اوره و آمونیاک دارد که از این کاتالیست در پالایشگاه‌هایی نظیر شیراز، رازی و پردیس استفاده شده است.

این شرکت کاتالیست‌های نانوساختار برای بازیابی سولفور و انواع کاتالیست‌های پایه آلومینای حاوی نانوذرات را تولید می‌کند.

همچنین، این شرکت برای انواع خودرو‌های داخلی مبدل نانوکاتالیستی تولید و به بازار عرضه می‌کند.در بخش تحقیق و توسعه خود روی توسعه انواع کاتالیست‌های راهبردی به منظور استفاده در پتروشیمی و پالایشگاه کار می‌کند و این شرکت درصدد گسترش محصولات خود به سمت تامین نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است. این شرکت در بخش تولید کاتالیست برای واحد‌های آمونیاک، متانول، بنزین و هیدروژناسیون صنایع غذایی فعالیت‌های تحقیق و توسعه داشته است.

این شرکت از تولیدکنندگان مبدل‌های کاتالیستی است که برای انواع خودرو‌های داخلی محصول تولید می‌کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۳۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰     ساعت: ۱۰ : ۲۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024