صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پلمپ ۲۶۰۰ مرکز غیر مجاز درمانی در ۶ ماهه اول سال

رئیس اداره نظارت بر امور درمان معاونت­ درمان­ وزارت بهداشت: ۲۶۰۰ مرکز درمانی غیرمجاز در ۶ ماهه اول سال توسط ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور تعطیل و پلمپ شدند.

به گزارش جهانی پپرس- فرهاد عرب- دکتر سید حسین حاجی میرزایی افزود: ماهانه حدود ۵۵۰ مرکز درمانی غیرمجاز در سطح کشور تعطیل می‌شود.
وی گفت: طبق ماده ۱ قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشتی، کلیه اموالی که فرد و مرکز غیر مجاز برای مداخله در امر درمان استفاده می‌کردند هم به نفع دولت مصادره خواهد شد.
میرزایی ادامه داد: در دو ماه گذشته ۱۳۱۸ مرکز غیر مجاز تعطیل شده و ما پیگیر به تصویب رسیدن لایحه تشدید مجازات علیه مداخله گران در امر درمان هستیم که به مجلس ارائه شده است.
میرزایی گفت: فراگیر شدن و گسترش افراد فاقد صلاحیت در حوزه سلامت آسیب‌های جدی به سلامت عمومی جامعه خواهد زد.
رئیس اداره نظارت بر اموردرمان معاونت درمان وزارت بهداشت همچنین افزود: کمیته تعیین مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور در حوزه سلامت ابلغ کرده که تاسیس موسسه غیر مجاز در فضای مجازی هم مشمول قانون می‌شود.
میرزایی گفت: پیش از این ماده ۳ مقررات امور پزشکی که شامل جریمه نقدی و تعطیلی مراکز غیرمجاز بوده به خوبی بازدارنده نبود، چون این ماده مربوط به ۲۵ سال قبل بوده و نیاز به بروزرسانی و تشدید مجازات دارد.
شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۷۷۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۳     ساعت: ۹ : ۵۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024