صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری سی و هفتمین جشنواره خوارزمی با حضور ۴۷ کشور خارجی

دبیر اجرایی سی و هفتمین جشنواره خوارزمی از سه برابر شده طرح‌های ارسالی به جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش جهانی  پرس از صدا و سیما، مجید مقدم با حضور در برنامه سلام خبرنگار با بیان اینکه امسال با توجه به مشوق‌هایی که برای افرادی که در حوزه صنعت و فناوری اقداماتی را برای توسعه کشور انجام دادند، افزود: طرح‌های ارسالی به جشنواره خوارزمی از ۵۸۵ طرح که سال گذشته به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود امسال به هزار و ۴۰۵ طرح افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در بخش بین الملل جشنواره نیز سال گذشته فقط از ۲۳ کشور به جشنواره طرح ارسال شده بود ولی امسال از ۴۷ کشور به جشنواره خوارزمی طرح‌های علمی ارسال شده است.

دبیر اجرایی سی و هفتمین جشنواره خوارزمی با اشاره به افزایش ۱۰ برابری ارسال طرح‌ها به جشنواره خوارزمی افزود: سال گذشته در بخش بین الملل در مجموع ۴۴ طرح به جشنواره طرح ارسال شده بود که امسال به ۴۸۱ طرح افزایش پیدا کرده است.

مقدم گفت: این جشنواره در مجموع ۲۰ برگزیده داشته است که ۴ نفر در بخش بین الملل از کشور‌های آلمان، پاکستان، آفریقای جنوبی و ترکیه برای حضور در جشنواره برگزیده شدند و از ۱۶ برگزیده دیگر ۶ نفر برگزیده بیست و پنجمین جشنواره جوان و ۸ نفر هم برگزیده جشنواره داخلی بوده اند.

وی جایزه نقدی نفر اول این جشنواره را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از برگزیدگان این جشنواره علاوه بر حمایت مالی برای به انبوه رساندن تولیداتشان با کمک واحد‌های فناور، حمایت علمی می‌شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۹۰۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۸     ساعت: ۱۰ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
  • ٢٢ شوال ١٤٤٥
  • May 01 2024