صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

حضور شهردار منطقه ۱۶ در آیین طشت گذاری در محله جوادیه

محمد امین سالاری پور با حضور در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در نکوداشت آیین طشت گذاری در محله جوادیه واقع در ناحیه ۱ این منطقه حاضر شد.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، این آیین طبق برنامه همه ساله همزمان با روزهای آخر ماه ذی الحجه، با حضور روحانیون، مداحان و مسئولین محلی و شهری در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در محله جوادیه برگزار شد.
 عزاداران حسینی و ولایت مدار محله جوادیه با پوشیدن لباس سیاه و سینه زنی به طور رسمی به استقبال آیین های تعزیه و سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش رفتند.

عزاداران محله جوادیه همه ساله همزمان با آغاز ماه محرم در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در مساجد، حسینیه ها و تکایا به یاد تشنه لبان واقعه کربلا همراه با طشتی که بر دوش ریش سفیدان محل حمل می شود، آیین های ویژه ماه محرم را شروع می کنند.

قربانی کردن گوسفند در جلوی دسته جات عزاداری، نذری و خیرات از اعمال این مراسم معنوی است و طشت های سوگواران و عزاداران حسینی تا پایان عزاداری ها که با شمع های روشن احاطه شده است در محل قرار می گیرد و عزاداران به نیت تبرک و شفا از آب طشت می نوشند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۶۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۶     ساعت: ۲۰ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024