صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رفع نقاط بی دفاع شهری بزرگراه آزادگان از آسیب های اجتماعی

طرح ساماندهی کلونی های آسیب زای پایتخت با قدرت در حال اجرا است

طرح ساماندهی و پاکسازی کلونی های آسیب زای مناطق ۲۲ گانه کلانشهر تهران از دوشنبه ششم شهریورماه در منطقه ۱۲ آغاز شد و مقرر است به صورت مستمر تا پاکسازی تمامی مناطق پایتخت از حضور معتادان متجاهر به ویژه در فضای میانی بزرگراه ها، ادامه یابد. طرحی که هفته آینده در منطقه ۷ مجدد به سراغ آسیب های اجتماعی می رود تا وضعیت چهره پایتخت را از زندگی معتادان متجاهر بهبود بخشد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، این طرح به شکل کاملاً تخصصی و دقیق به اجرا در خواهد آمد که در مرحله نخست با همکاری مددکاران و کارشناسان حوزه آسیب ها و به شکل میدانی پایش نقاط آسیب زای محلات شهر تهران انجام شده است.این طرح به شکل روزانه و به شکل متمرکز به اجرا در می آید و در این طرح معتادان متجاهر برای ساماندهی و درمان به مراکز ماده ۱۶ هدایت می شوند.

به گفته دکتر احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران؛ در این پایش کاملاً تخصصی، مکان، پیک وقوع آسیب، نوع آسیب و غیره شناسایی و مقرر شد با همکاری شهرداری مناطق، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها اقدام به ساماندهی آن نقطه صورت گیرد.

احمدی صدر در این خصوص خبر داد که تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در قالب پژوهش اولیه بررسی شده است و می توان گفت معبر به معبر و حاشیه بزرگراه ها مورد رصد کارشناسان قرار گرفته است و گاها نقاط آسیب زا در محلات شمالی شهر نیز شاهد هستیم.

همچنین در پروژه ای دیگر طرح ویژه ساماندهی معتادان متجاهر در اطراف بزرگراه آزادگان در چند مرحله و در یک بازه زمانی کوتاه مدت به اجرا در می‌آید. بزرگراه آزادگان به شکل کمربندی پایتخت، در مسیر شرق به سمت جنوب و در ادامه در مسیر غرب و شمال غربی تهران امتداد دارد که علاوه بر محل تلاقی چندین بزرگراه، در امتداد آزاد راه های تهران_ مشهد، تهران_ ساوه، تهران_ قم، تهران_ کرج و تهران _ شمال قرار گفته است.اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در این محور بزرگراهی، با همکاری شهرداری های مناطق مختلف از جمله ۱۸، ۱۹، ۲۱، ۲۲ و غیره انجام می شود که اجرای این طرح ساماندهی از منطقه ۱۸ آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به تردد بسیار خطرناک و خطر آفرین معتادان متجاهر در بخش میانی بزرگراه و حدفاصل گاردریل های وسط این مسیر طولانی گفت: متاسفانه معتادان متجاهر برای اینکه در این محیط به شکل دسترس ناپذیر تردد و اقدام به مصرف مواد مخدر کنند، در گاردریل های میانی بزرگراه آزادگان اسکان می یابند که همین مسئله باعث شده ساماندهی این افراد در این نقطه با خطر و سختی مواجه شود. از همین رو اقداماتی در نظر گرفته شده است.با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در تلاشیم نقاط بی دفاع شهری در بخشی از بزرگراه آزادگان را رفع کنیم تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در این مسیر باشیم.

به گفته دکتر احمدی صدر همکاران سازمان در گشت های فوریتی به طور مداوم در حال گشت زنی در محور بزرگراه آزادگان هستند تا در صورت مشاهده افراد بی خانمان و معتادان متجاهر، این افراد دچار آسیب‌های اجتماعی را به مراکز تخصصی هدایت کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۹۵۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۸     ساعت: ۱۸ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024