صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مددسرای جنوب تهران، پناهگاه تنهایی های 'علی مراد' ۷٠ ساله

مددسراهای شهر تهران مملو از حضور مددجویان گوناگون با داستان ها و سرنوشت های مختلف است که یکی از این مددجویان 'علی مراد' ۷۰ ساله است که این روزها تنها پناهگاهش مددسرای منطقه ۲۰ است.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، این مددجوی سالمند مسیر نادرست زندگی‌اش را عامل شرایط کنونی زندگی می داند به طوریکه معتقد است اعتیاد به مصرف موادمخدر نخستین دلیل شرایط این روزهایش است.

"علی مراد" از دوران نوجوانی مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی را آغاز می کند تا اینکه چند سال پیش به دلیل مصرف مواد مخدر، تمام سرمایه اش را از دست می دهد.

"علی مراد" به قدری گرفتار شرایط نابسامان می شود که همسر و فرزندانش نیز نمی توانند با او زندگی کنند و وی را رها می کنند. هر چند به اعتقاد وی، حق با خانواده اش بوده زیرا نه تنها برای آنها سرپناهی باقی نگذاشته، بلکه زندگی شان را تباه کرده و در نتیجه همسرش طاقت نمی آورد و از وی جدا می شود.

"علی مراد" در این باره می گوید: جدایی همسرم و تشکیل زندگی فرزندانم موجب شد تا سرپناهی نداشته باشم و پارک ها و گوشه پیاده روها مکان زندگی ام شود، تا اینکه از سوی نیروهای شهرداری به یاورشهر که مرکز درمانی بود رفتم و پس از بهبودی و ترک از اعتیاد، زندگی را در این محیط می گذرانم.

وی معتقد است: دیگر دیر شده و نمی توانم زندگی برباد رفته ام را بازگردانم. چرا که همسرم فوت کرده و فرزندانم زندگی جدیدی برای خودشان تشکیل داده اند و به سراغم نمی آیند و تنهای تنها هستم.

"علی مراد" می گوید که این روزها فقط مددکاران مرکز یاورشهر منطقه ۲۰ به دادش می رسند، به طوری که به تازگی با پیگیری های مددکاران و خیران هزینه درمانی فراهم شده و چشم هایش در بیمارستان فارابی درمان شده اند.

وی از اینکه اعتیاد را کنار گذاشته و دیگر در خیابان و بوستان ها شب را تا صبح نمی گذراند بسیار خوشحال است و خدا را شکر می کند، اما فکر کردن به طی مسیر اشتباه در زندگی، لحظه ای از ذهنش خارج نمی شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۲۹۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۲     ساعت: ۱۶ : ۲۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024