صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

پیشنویس شیوه نامه بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بررسی شد

نشست بررسی پیشنویس شیوه نامه بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر تهران با حضور نمایندگان انجمن ها، دانشگاه ها و جامعه متخصصین و مدیران نهاد تشکیل شد.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، محمد جواد خسروی پور رئیس این نهاد با ذکر این مطلب افزود: در این نشست پیش نویس شیوه نامه بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر تهران و چالش های آن با حضور سعید سادات و سعید معنوی نمایندگان جامعه مهندسان مشاور ایران، سپیده شفائی و اردلان حسینی نمایندگان انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، صالح شکوهی بیدهندی و هانیه صنایعیان نمایندگان دانشگاه علم صنعت ایران، سحر ندایی طوسی و آزاده لک نمایندگان دانشگاه شهید بهشتی و مشهدی زاده عضو کمیته کارشناسی اجتماعی و فرهنگی نهاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 وی با اشاره بر اصل تشکیل نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران بر اساس طرح جامع، تشریح کرد: براساس بند 8-4-4 نهاد مصوبه برنامه چهارم، نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران موظف به ارائه برنامه بازبینی طرح جامع شهر تهران در سال 1402 معرفی شد.

 خسروی پور تشریح کرد:  تهیه طرح جامع و تفضیلی بر اساس قانون و آیین نامه شورای عالی نهاد مصوبه سال 1400،  بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

 اما طبق قانون حکم 80 برنامه چهارم بعلت فقدان مصوبات کامل و دقیق در حوزه بازنگری، مقرر شد نهاد لایحه شیوه نامه بازنگری طرح جامع شهر تهران را مبتنی بر توسعه حل و نقل همگانی با آسیب شناسی گذشته و رویکرد مساله محوری قبل از بازنگری این طرح تهیه و تدوین نماید تا براساس آن وظایف مجموعه ها و ارگان های متولی در طرح آتی جامع و تفصیلی شهر تهران دقیق و قابل ارزیابی شود.

 وی در تشریح رویکردهای اصلی تدوین این شیوه نامه اذعان داشت: تصویب طرح های توسعه محله ای بعنوان سطح سوم طرح های جامع و تفصیلی شهر تهران، مساله محور بودن بازنگری طرح در تجربه آتی  و بهره گیری از نظرات و تجارب ذینفعان مختلف شهر در مراحل مختلف بازنگری در چشم انداز نویسی طرح جامع در سطوح منطقه بعنوان تهران شهر آینده را از جمله رویکردهای اصلی در تدوین این شیوه نامه بود که در صورت تصویب و تایید آن، تدوین خواهد شد.

 رئیس نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران خاطرنشان کرد:  این نشست نیز در ادامه جلسات پیشین با نمایندگان کمیته های کارشناسی در نهاد ، اساتید دانشگاهی، انجمن ها، صاحبنظران، حرفه مندان و متخصصین این حوزه که دغدغه آنها طرح جامع و تفصیلی شهر تهران است برگزار شد که طی آن  تمام جوانب این شیوه نامه،مصوبات و چالش های موجود، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۴۱۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۲۸     ساعت: ۱۱ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024