صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در ششمین رویداد بین المللی جایزه گوانجو کشور چین صورت پذیرفت:

شهرداری منطقه ۱۷ تهران در جمع برگزیدگان رویداد علمی جهان/یک قدم تا فتح نهایی گوانجو چین

در ششمین رویداد بین‌المللی جایزه گوانجو کشور چین، طرح شهرداری منطقه ۱۷ تهران جزء ۱۵ طرح جهانی برگزیده شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، طرح کاربردی نگهداشت فضای سبز با عنوان جایگزین سموم شیمیایی با استفاده از ضایعات هرس در تولید فرمولاسیون گیاهی ( تاکید بر پژوهش در بهره‌گیری از گیاه ابریشم مصری) در سال ۱۴۰۲ توسط اصغر صالح شهردار ناحیه دو و زینب کیخسروی کارشناس مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز به رویداد بین‌المللی جایزه گوانجو در کشور چین ارسال شد.
اصغر صالح شهردار ناحیه دو در خصوص این طرح گفت: طرح نوشته شده با موضوع " تاب‌آوری محیط شهری در تولید فرمولاسیون گیاهی با استفاده از گیاهان فضای سبز" به عنوان ۱۵ طرح برتر این رویداد شناخته شده است. این افتخار نتیجه سال‌ها تحقیق و پژوهش در زمینه نگهداشت فضای سبز است که با تلاش‌های بی‌وقفه و مضاعف از سال ۱۳۹۴ پایه ریز شده و در حال حاضر به ثمر نشسته است.
صالح در خصوص این جایزه جهانی تصریح کرد: این رویداد مورد حمایت شهر گوانجو چین، سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی (UCLG) و سازمان کلانشهرهای مهم جهان (Metropolis) همچنین همکاری شبکه جهانی دولت‌های محلی حامی پایداری (ICLEI) و گروه شهرهای C۴۰ قرار دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد جهانی، معرفی سیاست‌های نوآورانه، پروژه‌ها و مدل‌های تجاری و سایر فعالیت‌های مرتبط با شهرها با تأکید بر اهمیت نوآوری در بخش دولتی و رهبری محلی در جهت تقویت تاب‌آوری چند جانبه شهری به ویژه در زمینه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است. همچنین تحقق اهداف چندجانبه توسعه پایدار و ایجاد انگیزه در شهرها و دولت‌های محلی برای به اشتراک گذاری، تبادل دانش و آموختن از دستاوردهای یکدیگر از دیگر اهداف آن به شمار می‌آید.
شهردار ناحیه دو با اشاره به اینکه این طرح تلفیقی از ابتکار تکاملی و انقلابی محسوب می‌شود، مطرح کرد: بهره برداری از گیاهان هرس پذیر برای تولید فرمولاسیون گیاهی جز ابتکار تکاملی بوده که در گذر زمان و با مطالعه، تحقیق ، پژوهش و کسب تجربه در فضای سبز شهری به دست آمده است؛ لذا بهره برداری از گیاه ابریشم مصری یک ابتکار انقلابی و نوآورانه بوده چرا که تاکنون از این گیاه بهره‌برداری فرمولاسیونی صورت نپذیرفته و اثرات مثبت آن در فضای سبز شهری برای اولین بار در دنیا علیه آفات به کار گرفته شده است.
صالح در پایان خاطر نشان کرد: طرح برگزیده از پشتوانه ۵ مقاله تخصصی و یک طرح پژوهشی در دانش شهر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در سال جاری به چاپ رسیده که از بنیان‌های علمی و پیوست‌های ارسالی این طرح به رویداد گوانجو در کشور چین بوده است. امید است در ۱۵ و ۱۶ آذرماه سال جاری شاهد این باشیم که طرح شهرداری تهران در کشور چین جزء ۵ طرح نهایی این رویداد جهانی باشد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۵۸۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۳     ساعت: ۱۳ : ۵۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024