صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری کارگاه آموزشی اختلال های یادگیری ویژه کودکان کار و خیابان در مراکز پویاشهر

معاون حمایت های سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: کارگاه آموزشی اختلال‌های یادگیری ویژه کودکان کار و خیابان در برخی از مراکز پویاشهر (محیط آموزش_ تحصیل) کودکان کار و خیابان به شکل رایگان و کاملا تخصصی برگزار می شود.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، پیمان ضیایی در این خصوص اظهار کرد: اختلالات یادگیری یا Learning Disorder (LD) نوعی از اختلال مرتبط به اختلالات عصبی-تحولی است که مشکلات پایداری در یادگیری مهارت‌های تحصیلی اساسی مثل خواندن، نوشتن، املا، محاسبات ریاضی و غیره ایجاد می‌کند.
وی افزود: این اختلالات معمولاً در سال‌های ابتدای تحصیل رسمی روی می‌دهد. همچنین اختلالات یادگیری در مهارت‌های تحصیلی دیگر مثل عدم توانایی در ارتباط دادن حروف، نارسا خوانی، استدلال ریاضی، درک مطلب نوشتاری و یا سرعت پایین در خواندن و غیره تأثیر مستقیمی در دوران کودکی دارد.
ضیایی ادامه داد: این نوع اختلالات باعث می‌شود که عملکرد کودک به طور چشمگیری پایین‌تر از میانگین سنی کودک باشد؛ به طوری که معمولاً این اختلالات در سال‌های ابتدایی دبستان آغاز می شود. هم اکنون در مرکز پویاشهر محله خاوران منطقه ۱۵ کارگاه آموزشی اختلال‌های یادگیری ویژه کودکان کار و خیابان به اجرا در می آید.
معاون حمایت های سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: در تعدادی از مراکز پویاشهر در شهر تهران کارگاه آموزشی اختلال‌های یادگیری ویژه کودکان کار و خیابان به شکل کاملا رایگان و تخصصی برگزار می شود؛ گفتار درمانگران، کار درمانگران و روان درمانگران بخشی از مراحل درمانی مرتبط با اختلالات یادگیری است که در این کارگاه دنبال می شود.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۶۹۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۸     ساعت: ۲۰ : ۳۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024