صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

حوزه اجتماعی؛ حوزه مغفول مانده طرح جامع شهر تهران

صورتجلسه همکاری مشترک نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با حضور ایرج فیضی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی ، معاونین و نمایندگان این پژوهشگاه و مدیران و معاونین نهاد امضاء شد.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، محمدجواد خسروی پور با ذکر این خبر افزود : این صورت جلسه همکاری مشترک با محوریت اتخاذ سیاستها و انجام اقداماتی در راستای هم افزایی هر چه بیش تر بین نهاد و پژوهشگاه و زمینه سازی همکاری دوجانبه به منظور تسهیل فرآیند راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تنظیم شده است.
 وی تشریح کرد: یکی از موضوعات مهم در پایش طرح جامع شهر تهران، تکالیفی است که در حوزه اجتماعی و حوزه مردمی وجود دارد که با تمام تاکید این طرح بر شهروند محوری، مغفول مانده است.طرح جامع طرحی چند وجهی است و نمی توان آن را تنها در حوزه کالبدی خلاصه نمود. لذا تلاش بر این است با بهره مندی از ظرفیت پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و حوزه هایی که در موضوعات  مختلف شهر به نوعی فعالیت می نمایند، ضمن جلوگیری از اشتباه در بازنگری این طرح، ایده آل ترین شرایط را برای شهر تهران و شهروندان آن تدوین نماییم.

 خسروی پور مجموعه جهاد دانشگاهی را بعنوان یکی از تاثیرگذارترین مجموعه ها بعد از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: تعامل و بهره مندی از ظرفیت علمی پژوهشکده ها و متخصصین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، می تواند نهاد را در ادامه مسیر بازنگری طرح جامع شهر تهران یاری نماید.
 رئیس نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران با اشاره به اهداف این تفاهم نامه، برنامه ریزی و هماهنگی در جهت همکاری شبکه ای و تخصصی جامعه محققان در برنامه ریزی توسعه شهری تهران، ایجاد زیرساخت های لازم به منظور انجام و پیشبرد مطالعات و اسناد مرتبط با طرح‌های توسعه شهری تهران و تشکیل کمیته مشترک به منظور برنامه ریزی، سیاست گذاری و نظارت در راستای محقق نمودن اهداف، تسهیل و زمینه سازی انجام تعهدات طرفین را از جمله اهم اهداف این صورتجلسه همکاری مشترک برشمرد .

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۷۳۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۹     ساعت: ۱۱ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024