صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تملک خانه موزه دکتر نفیسی در دستور کار قرار گرفت

علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ و ناظم رضوی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی از خانه دکتر نفیسی بازدید کردند

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه12؛ انارکی محمدی شهردار منطقه به اتفاق علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و ناظم رضوی مدیر عامل شرکت توسعه و فضاهای فرهنگی از خانه دکتر نفیسی به درخواست خانواده مرحوم  بازدید و مقرر گردید برای تملک ، ثبت خانه موزه و توسعه به خانه ادبیات پیگیری های لازم صورت پذیرد.


شایان ذکر است از افتخارات استاد نفیسی، احیا و بنیانگذاری شیوه داستان نویسی تاریخ است که در آنها روح وطن پرستی و سلحشوری و قهرمانی را تقویت نموده ،وی از بنیانگذاران مکتب نثر دانشگاهی است.
 استاد نفیسی با بزرگان آن روزگار؛ همچون ملک الشعرای بهار، عارف قزوینی، میرزاده عشقی، ادیب الممالک فراهانی، آصف الممالک کرمانی و دیگر بزرگان ادب فارسی که با پدر وی مراوده داشتند، آشنا شد/ ایشان پرکارترین و معروف‌ترین نویسنده این عصر است که تالیفات او به ۲۵۰ کتاب و رساله می‌رسد و تعداد مقالاتش از ۱۰۰۰ فقره افزونتر است
سعید نفیسی (متولد1274- 1345 ه.ش وفات نمود). او را ادیب ، نویسنده ، مورخ ، لغت شناس ،مترجم ، شاعر ،کتابشناس ، روزنامه نگار و دانشمندی اثرگذار در ادبیات، تاریخ و فرهنگ معاصر ایران می شناسند ، مرد بزرگی از خاندانی بزرگ، که جملگی طبیب و حکیم و عالم بودند. پدرش مرحوم ناظم الاطبا کرمانی، طبیبی حاذق و ادیبی نامدار در دوران قاجار و موسس اولین بیمارستان مدرن ایران بود. سعید نفیسی از پایهگذاران مدرسه علوم سیاسی ، دانشسرای عالی ، دانشکده حقوق و دانشکده ادبیات دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان زبان فارسی بود. استاد نفیسی در آبان ماه 1345 ه.ش، در سن 71 سالگی با کوله باری از یادگارها و آثار با ارزش و ماندگار چشم از جهان فروبست.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۸۷۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۱۵     ساعت: ۱۶ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
  • ٢٦ شوال ١٤٤٥
  • May 05 2024