صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
سیفی در آیین بهره برداری از بازار میوه و تره بار شقایق و مهستان گفت:

افزایش میادین تره و بار منطقه ۱۷ تا سال آینده

شهردار منطقه ۱۷ در آیین بهره برداری از بازار میوه و تره بار شقایق و مهستان و آغاز پروژه بازار میوه و تره بار فدک در هشتاد و یکمین پویش امید و افتخار، گفت: یکی از ویژگی های بازار شقایق که شاید آن را از دیگر بازارهای تره بار شهر متفاوت کرده، نوع معماری ایرانی_ اسلامی این بازار است.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، آیین بهره‌برداری از دوبازار میوه و تره بار شقایق و مهستان و آغاز پروژه بازار میوه و تره بار فدک در هشتاد و یکمین پویش امید و افتخار  با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷، ابراهیم کوه نژاد معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 17 و جمعی از مدیران شهری شهر تهران و منطقه و پدر شهید حمید ولی زاده، برگزار شد.
در این مراسم رضا سیفی شهردار منطقه 17، گفت: منطقه 17، 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مثل یک نگین بین مناطق شهر تهران می درخشد. خداوند را شاکر هستیم امروز فرصتی فراهم شد تا با همکاری، همیاری و کمک همکارانمان در شهرداری تهران به ویژه معاون خدمات شهری و سازمان میادین میوه و تره بار، خدمتی را به مردم عزیز منطقه 17 ارائه کنیم.
معماری ایرانی_ اسلامی بازار میوه و تره بار شقایق را متفاوت از سایر بازارها کرده/تاکید شهردار تهران احیاء هویت شهر تهران است
سیفی افزود: یکی از ویژگی های بازار شقایق که شاید آن را از دیگر بازارهای تره بار شهر متفاوت کرده، نوع معماری ایرانی_ اسلامی این بازار است. کلیدواژه و شاه بیت شهردار تهران در این چندسال، احیاء هویت شهر تهران بوده و است. یکی از مهم ترین ویژگی ها برای احیاء این هویت تاریخی، انقلابی و مذهبی به ویژه در منطقه ۱۷، تغییر معماری شهر و منطقه است. امروز این بازار با این معماری متفاوت به لطف همکارانم ایجاد شده است.
شهردار منطقه 17 تصریح کرد: ان شالله در شهرداری تهران و منطقه 17 با ایجاد میادین، سازه ها، نمادها و المان ها هم در شهر تهران و هم منطقه بتوانیم هویت تاریخی و انقلابی شهرمان را احیاء کنیم.
افزایش میادین تره و بار منطقه 17 تا سال آینده
وی اظهار کرد: در حال حاضر 4 میدان تره بار در منطقه داریم که تا سال آینده با جدیت و تلاش شبانه روزی، هم تعداد این میادین افزایش افزایش پیدا می کند و هم اینکه کیفیت محصولات ارائه شده در آن روز به روز بهتر خواهد شد و تا سال آینده ، ۳میدان تره‌بار دیگر در این منطقه افتتاح خواهد شد.
بازار تره و بار فدک دو منظوره است
سیفی با اشاره به کلنگ زنی احداث بازار میوه و تره بار فدک در منطقه، گفت: امروز کلنگ زنی میدان فدک را نیز داریم که دو منظوره ساخته می شود. یکی از سیاست های شهرداری تهران این است که از فرصت ها به بهترین نحو استفاده شود. در مناطق جنوبی به ندرت زمین برای افزایش سرانه ها وجود دارد، به همین دلیل قرار است بازار فدک، دو منظوره ساخته شود.
شهردار منطقه 17 افزود: به عبارتی در این بازار هم سالن ورزشی و هم بازار تره بازار طراحی می شود که به افزایش سرانه های خدماتی و ورزشی کمک می کند. بازار تره بار شهید چراغی نیز تا یک سال آینده افتتاح خواهد شد که خدمت بزرگی به مردم منطقه 17 و مناطق جنوبی است تا بتوان عدالت را در مناطق جنوبی و شمالی نزدیک تر کرد.
وی تصریح کرد: از جناب آقای نظری و فصاحت خواهش می کنم برای اینکه بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم مناطق جنوبی شهر تهران ارائه دهیم و جهت حفظ کرامت مردم عزیز، سهم کالاهای اساسی در بازارهای تره بار مناطق جنوبی شهر بیشتر شود.
در ادامه مراسم حسین نظری، معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از مقام شهدای ایران اسلامی تجلیل به عمل آورد و در ادامه از اهمیت موضوع امنیت در جامعه سخنانی جاری کرد. نظری هشتادو یک‌و مین پروژه امید و افتخار را امید آفرین خواند و از شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران قدر دانی کرد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد دو افتتاح در مناطق ۱۷و۲هستیم و دو پروژه دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد که یکی از آنها دومنظوره خواهد بود. برای ایجاد یک بازار میوه و تره بار ابتدا باید زمین توسط شهرداری منطقه تامین شود و این روند نتیجه یک کار جمعی است.
نظری با اشاره به اینکه علاوه بر تقاضا و توجه مردم، جلوه و ظاهرمناسب مد نظر بوده که در افتتاح بازار شقایق به نگاه ایرانی و اسلامی توجه شده است، گفت: بناداریم که توسعه خدمات را افزایش دهیم.
نظری در ادامه به اضافه شدن چرخ دستی به میادین  و همچنین آموزش به پیمانکاران و فروشندگان میادین خبرداد و گفت: به دنبال آن هستیم تا با این رویه با مردم
با ادب و احترام بیشتری برخوردشود و نهایتا موجبات رضایت مندی آنها فراهم شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پایان گفت: برنامه داریم تا پایان سال ۴۰ بازار تره بار را افتتاح کنیم و از شهرداران در خواست می کنم زمین مناسب در اختیار سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران قرار دهند.
در ادامه ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار گفت:از همکاری شهردار منطقه ۱۷ برای همکاری تشکر می‌کنم. امروز دو پروژه افتتاح می‌شود و بازار شقایق با معماری ایرانی و اسلامی ساخته شده است. معماری پروژه شهید چراغی در منطقه ۱۷ نیز براساس الگوی معماری ایرانی و اسلامی است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.
وی افزود: شهرداری های جهان در موضوع غذای شهر احساس وظیفه می‌کنند. ما هیچ رقابتی با بخش خصوصی نداریم. قیمت میوه در میادین تره بار ۴۶درصد زیر قیمت بازار است.ما مکان‌هایی را برای عرضه میوه و تره بار ایجاد کردیم و به دنبال افزایش و ارتقاء بخش نرم افزاری نسبت به سخت افزاری هستیم‌.
فصاحت در ادامه گفت: می‌خواهیم قیمت کالاهارا بر اساس حذف واسطه ها کاهش دهیم و از شهردار محترم، معاونت محترم خدمات شهری و شورای شهر تشکر می‌کنم، شهرداری در موضوعات ورود کرده که وظیفه ای ندارد اما سفره مردم برای ما مهم است.
فصاحت با اشاره به این موضوع که با بخش خصوصی رقابت نداریم و می‌خواهیم ظرفیت ورود بخش خصوصی را ایجاد کنیم، اظهار کرد: در همین راستا در کنترل قیمت لیمو ورود کردیم و به تقویت غرفه  هایی پرداختیم که در مدیریت قبلی مشکل داشتند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در پایان خاطرنشان کرد: در ۶ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، ۱۵ در صدافزایش مراجعه به میادین داشتیم و به دنبال ایجاد بستری هستیم تا محصولات با قیمت  مناسب‌تری به دست مردم برسد.
در ادامه مراسم بازار میوه و تره شقایق به صورت رسمی افتتاح شد. سپس شهردار منطقه 17 به همراه مدیران شهری به بازار تره و بار فدک رفتند و کلنگ احداث این بازار توسط حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران زده شد.
انتهای پیام/

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۶۱۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۰     ساعت: ۱۹ : ۴۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024