صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اجرای پایلوت طرح تهران آینده از نگاه کودکان شهر

پایلوت طرح آینده تهران از نگاه کودکان با رویکرد فراهم آوردن زمینه مشارکت آن ها در فرآیند برنامه ریزی شهری تهران با همکاری وزارت آموزش و پرورش، شهرداری منطقه ۸، دبیرخانه شهر دوستدار کودک برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس - مریم علیکردی، محمدجواد خسروی پور رئیس این نهاد با ذکر این خبر افزود : این برنامه بصورت پایلوت با عنوان " طرح تهران آینده از نگاه کودکان"در راستای مردمی‌سازی برنامه‌ریزی شهری در تهران و ایجاد بستر و ترویج فرهنگ مشارکت مردم بخصوص قشر کودکان در برنامه‌ریزی شهری و اخذ مشارکت کودکان در آینده نگاری شهر تهران در محل خانه فرهنگ سلام منطقه 8 شهرداری تهران برگزار شد.
وی تشریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع چهارم دبستان در قالب چهار کارگاه با روش های گفتگوی گروهی، بازی، نقاشی و کلیپ های آموزشی با کمک تسهیلگران حوزه شهرسازی و آشنا با کارکودک، با فرآیند آینده پژوهی شهری و مشارکت در امر برنامه ریزی شهری آشنا و با کمک تسهیلگران به تصویر کردن آینده مدنظر خود پرداختند.

خسروی پور ادامه داد: در پایان این کارگاه ها، پژوهشگران آینده پژوهی با تحلیل محتوای نقاشی و متن های تهیه شده توسط تیم های کودکان، مولفه های "تهران آینده" را از منظر آن ها را استخراج نموده و در فرآیند برنامه ریزی شهری آتی تهران به عنوان یک بازخورد از نقش جایگاه کودکان به عنوان صاحبان آینده و آتی شهر مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند داد.

رئیس نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران با اشاره به سایر محور های این برنامه، شناخت شهر و داشته‌ها و گذشته ی آن، روند تغییرات کلان‌شهر تهران طی دهه‌های اخیر، نحوه مشارکت کودکان در ساختن شهر دلخواه خود و اثر اگذاری در فرآیند برنامه ریزی، آشنایی با کارگروهی و مشارکتی و ترسیم نقاشی- متن های آینده مورد انتظار آن ها از شهر تهران را از جمله اهم اهداف این طرح برشمرد .

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۷۷۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۴     ساعت: ۲۰ : ۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024