صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیرکل سلامت شهرداری تهران خبر داد

حمایت شهرداری از تولید محصولات فرهنگی برای افراد دارای معلولیت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران در رویکرد جدید فرهنگ و اجتماعی خود و در راستای زیست‌پذیرکردن شهر برای همه افراد جامعه از مولفان دارای معلولیت و نیز مولفانی که در حوزه تولید محصولات فرهنگی برای افراد دارای معلولیت اقدام می کنند حمایت خواهد کرد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، دکتر حمید صاحب در دومین دوره جشنواره ملی کاما (کتاب افراد دارای معلولیت) که در مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه با فقر اندیشه و فقدان عقلانیت رو به رو هستیم، بیان داشت: کتاب دریچه و رسانه‌ای است که ما را به دنیای عقل و اندیشه ناب وارد می‌کند. از این رو حمایت از نویسندگان و مولفان کتاب خصوصا کتاب های مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت یکی از رویکردهای مدیریت شهری در برنامه های فرهنگی و اجتماعی است.
وی اضافه کرد: وسعت وجودی انسان به اندازه اندیشه آن است و کتاب دریچه ای است که ما را به بزرگی می رساند و وسعت وجودی به ما می دهد. از این رو، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی  به عنوان موضوعی که می تواند به بسط اندیشه و فکر در جامعه کمک کند از موضوعاتی است که شهرداری تهران آن را دنبال می کند.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره ملی کاما فرصت خوبی برای گردآوری نویسندگان، ناشران و دست اندرکاران حوزه تولید محصولات فرهنگی در حوزه افراد دارای معلولیت و شنیدن نظرات انان برای گره گشایی از مسیر تولید اندیشه برای افراد دارای معلولیت است، بیان داشت: شهرداری تهران با در اختیار داشتن کتابخانه های عمومی و نیز حمایت از مولفان و ناشرانی که در تولید آثار فرهنگی مانند کتاب برای افراد دارای معلولیت همکاری می کنند تلاش خواهد کرد تا علاوه بر توسعه تولید محصولات فرهنگی برای این قشر از ناشران این عرصه در حد توان خود پشتیبانی کند.
در دومین جشنواره ملی کتاب افراد دارای معلولیت معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، معاون مرکز استاد و کتابخانه ملی ایران و فعالان تشکل های مرتبط با افراد دارای معلولیت از نویسندگان برگزیده، ناشران و دست اندرکاران حوزه رسانه‌های افراد دارای معلولیت قدردانی شد.
گفتنی است در جشنواره کاما ۲۰۲  اثر به دبیرخانه ارسال که از این تعداد 95 اثر مربوط به معلولان است. براساس آمار، 55 اثر  به قلم معلولان جسمی‌حرکتی، 35 اثر به قلم نابینایان و کم‌بینایان، 4 اثر به قلم  ناشنوایان و یک اثر هم مربوط به معلولان ذهنی است. سایر آثار هم مربوط به افراد بدون معلولیتی است که در حوزه معلولان کتاب نوشته‌اند. موضوع کتاب‌ها نیز درباره تاریخ، ادبیات، موضوعات اجتماعی و روانشناسی است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۲۶۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۴     ساعت: ۱۷ : ۱۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024