صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
‍دکتر احمدی صدر در جریان بازدید خبرنگاران و عکاسان از مرکز یاورشهر ۹ مطرح کرد:

اضافه شدن ۲۵۰۰ ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر با تکمیل فاز ۲ «یاور شهر۹»

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط قرارگاه آسیب‌های اجتماعی ۴۵۰ پلاک قرمز در تهران شناسایی و با دستور دستگاه قضایی حکم پلمپ‌شان صادر شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران به نقل از شهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در جریان بازدید اهالی رسانه از مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی "یاور شهر ۹" گفت: دلیل بازگشت دوباره معتادان به سوی اعتیاد، عدم اجرای قانون در خصوص مجرم شناخته شدن معتادانی است که بیش از ۳ بار ترک کرده اند، اما دوباره به سوی اعتیاد کشیده شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای فاز ۲ این مجموعه ماده ۱۶ افزود: پروژه مجموعه تربیتی آموزشی و درمانی"یاور شهر ۹"، پروژه بزرگی است که عملیات عمرانی فاز ۲ آن به دلیل کمبود اعتبار حدود ۵ ماه متوقف شد اما با عنایت شهردار تهران و تامین اعتبار، مجددا ساخت این پروژه آغاز شد و اکنون بعد از گذشت ۶ ماه از این اتفاق ساخت این یاور شهر در مراحل پایانی خود قرار دارد.

احمدی صدر بیان کرد: با بهره‌برداری از فاز دو "یاور شهر ۹"، ۲۵۰۰ نفر به ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر تهران افزوده می‌شود؛ این در حالیست که شهرداری تهران متعهد شده بود از ۹ هزار ظرفیت مورد نیاز تهران برای پذیرش معتادان، به تنهایی تامین ظرفیت ۵ هزار نفر را عهده‌دار شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ۱۴ سازمان متولی حل مسئله اعتیاد در کشور هستند. بر این اساس اگر بنا بود هر کدام از این ۱۴ سازمان‌ مسئول در تامین ظرفیت پذیرش معتادان به وظیفه خود عمل کنند، سهم هر سازمان برای ایجاد ظرفیت، حدود ۷۰۰ معتاد متجاهر می‌شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: اکنون حدود ۵۰۰۰ ظرفیت توسط شهرداری تهران ایجاد شده‌ است که با بهره برداری از فاز دو پروژه "یاور شهر ۹"، این میزان ظرفیت به ۷۵۰۰ نفر در تهران خواهد رسید.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۳۰۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۵     ساعت: ۲۰ : ۲۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024