صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
شهردار منطقه ۱۲ پایتخت خبر داد؛

احیا و باز پیرایی خیابان های تاریخی منطقه در اولویت مدیریت شهری قلب طهران است

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ گفت :یکی از برنامه های جدی مدیریت شهری ، احیای خیابان ها و کوچه های تاریخی با هویت مانند تمدن ،برلن، فردوسی و.... با همکاری علاقمندان و متولیان داوطلب در قلب پایتخت است که این امر می‌تواند بخشی از تاریخ مشترک کشور را که در این خیابان ها و محله ها به صورت حافظه تاریخی باقی مانده، از خطر نابودی نجات دهد و زمینه حضور گردشگران ایرانی و خارجی را فراهم کند.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه 12 ، شهردار منطقه در بازدیدی که به همراه گل زاده معاون دادستان عمومی وانقلاب تهران ،معتمدین محله و  جمعی از مدیران شهری از این خیابان ها داشت گفت :  در راستای طرح ارتقای کیفیت زندگی در قلب تهران، توسعه گردشگری و بازگشت انضباط شهری دو موضوع مهم ،نوسازی بافت فرسوده و بازپیرایی و زیباسازی خیابان های قدیمی در دستور کار مدیریت شهری است .

وحید رضا انارکی محمدی با تاکید بر صحبت های شهردار تهران مبنی بر اینکه نباید بافت تاریخی هیچ‌کدام از بخش‌های فرسوده شهر از بین برودگفت : ساکنین بافت فرسوده جهت دریافت پروانه ساخت با مراجعه به حوزه شهرسازی ، با روند فوری تری نسبت به صدور مجوز اقدام می گردد چون این محدوده ها دارای شرایط خاص است.
وی با بیان اینکه ساماندهی محلات قدیمی شهر تهران در دست انجام است گفت: همچنین احیای چهره واقعی خیابان های فردوسی و کوچه برلن  می‌تواند محرکی برای توسعه وتشویق ساکنین برای نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی آن محدوده شود.

شهردار منطقه 12 با اشاره به اینکه  در این طرح تمام تابلوهای زائد مغازه‌ها حذف و یکسان سازی خواهد شد، اظهارکرد: همه المان‌ها یا احجامی که منظر شهری را تحت الشعاع قرار داده‌اند نیز حذف خواهند شد.

انارکی محمدی با تاکید بر معاصرسازی بافت با نیازهای امروزی گفت : تقویت نقش تفریحی و گردشگری این خیابان ها  و احیای دوباره مراکز مذهبی و فرهنگی ، سینماها و سالن‌های تئاتر و...حیاتی دوباره به آن ها خواهد بخشید و  مشارکت ساکنان در این امر به عنوان مالکان اصلی شهر؛ بسیار موثر است .
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۷۲۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۸     ساعت: ۲۰ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024