صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

نوسازی بیش از ۵۰ درصد بافت فرسوده منطقه ۱۷

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۷ با اشاره به مسئله نوسازی بافت فرسوده، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد مساحت و پلاک های موجود در بافت فرسوده منطقه ۱۷ نوسازی شده است؛ پلاک های باقی مانده دارای مشکلات عدیده ای همچون ورثه ای بودن، داشتن مشکل همجواری و آسیب های اجتماعی هستند که رفع این مسائل، مستلزم صرف زمان و نیرو است.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، علیرضا پارسافر معاون شهرسازی و معماری منطقه در خصوص مسئله نوسازی بافت فرسوده منطقه، گفت: نوسازی بافت فرسوده مسئله ای پیچیده و حساس است که حوزه های بسیار وسیعی را شامل می شود و مخاطرات خاص خود را دارد.
وی افزود: تاکنون بیش از 50 درصد مساحت و پلاک های موجود در بافت فرسوده منطقه 17 نوسازی شده است؛ پلاک های باقی مانده دارای مشکلات عدیده ای همچون ورثه ای بودن، داشتن مشکل همجواری و آسیب های اجتماعی هستند که رفع این مسائل، مستلزم صرف زمان و نیرو است.
معاون شهرسازی و معماری منطقه با اشاره به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق، تصریح کرد: با عنایت به تشکیل ادارات نوسازی در مناطق که به حق یکی از بهترین اقدامات صورت گرفته در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بوده است، اداره نوسازی معاونت شهرسازی منطقه 17 با همکاری دفتر توسعه محلی، پیگیر پرونده های متعددی بوده است.
پارسافر اظهار کرد: یکی از آنها پروژه تجمیعی 6 پلاک با یک بن بست بود که در بافت فرسوده قرار داشت؛ علی رغم وجود 25 مالک با شرایط مختلف همچون مالکین ورثه ای و اینکه یکی از پلاک ها، ساختمان قدیمی ساز 8 واحدی بود، اما بر اساس ضوابط تشویقی خاص احداث بنا در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، در نهایت منتج به صدور پروانه ساختمانی شد.
معاون شهرسازی و معماری منطقه با اشاره به چالش های پروژه مذکور، گفت: نحوه آشنایی مالکان، جلب اعتماد و تشویق آنها به تجمیع و نوسازی با توجه به تفاوت های فردی مالکین که نیازمند شیوه های تعاملی مختلف بود، همچنین در نظر گرفتن منفعت مالکان جهت ترغیب آنها به تجمیع و نوسازی، از چالش های این پروژه بوده است.
وی تصریح کرد: اهمیت ارتباط چهره به چهره در جلب اعتماد برای نوسازی بافت فرسوده و لزوم توجه به نیازها و خواسته های مالکان از طرفی برگزاری جلسات توجیهی، توجه به روابط همسایگی و تفاوت های اداره جلسات گروهی و انفرادی جهت به نتیجه رساندن پروژه توسط اداره نوسازی با همکاری دفتر توسعه محلی، از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه این امر در جهت تجمیع املاک و کاهش سهم ریزدانگی پلاک های شهر نقشی موثر ایفا خواهد کرد.
انتهای پیام/

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۰۱۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۶     ساعت: ۲۰ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024