صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تکیه آقا مرتضی علی(ع) تکیه گاهی برای آسیب دیدگان اجتماعی محله هرندی

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ به همراه مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته بودجه شورا با حضور در تکیه آقا مرتضی علی در محله هرندی و دیدار با رضا هلالی مداح اهل بیت ومدیر این تکیه از نزدیک در جریان خدمات این تکیه برای آسیب دیدگان اجتماعی محله هرندی قرار گرفتند.

به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲،شهردار منطقه با اشاره به اینکه۱۷۴ هکتار از ۱۶۰۰ هکتار مساحت منطقه ۱۲ متعلق به محله هرندی است که ۶۸ در صد آن یعنی حدود ۴۹۰۰ واحد مسکونی دارای بافت فرسوده است.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در محله هرندی در دوره های قبل انجام شده اظهار داشت: متاسفانه به علت خلا مدیریت واحد در جغرافیای هرندی تاثیرگذاری اقدامات انجام شده در این محله متناسب با برنامه ریزی های انجام شده نبوده است و شاهد آسیب ها وتهدیدهای اجتماعی مانند تراکم معتادان و کارتن خواب ها هستیم.

وی  با اشاره به اینکه حدود ۸۶درصد ساکنان آن در معرض خطر و آسیب اجتماعی ، گفت: ۳۰ درصد ساکنان این منطقه بیکار هستند که از این میان ۱۵ درصد سرپرست خانوارهای این منطقه را بانوان تشکیل می‌دهند که جملگی بیکار هستند.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ در این بازدید با تشکر از اقدامات این تکیه در کمک به آسیب دیدگان اجتماعی ،گفت: مشکلات محله هرندی باید بطور هدفمند  با برنامه ریزی مدون و مدیریتی واحد کاهش یابد و در این راستا شهرداری از همه ظرفیت هایش نهایت استفاده را خواهد کرد.

میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این بازدیدگفت: زیست فعلی محله هرندی در شأن مردم متدین و انقلابی این منطقه نیست که باید با برنامه ریزی و هماهنگی های مناسب، عملکرد مطلوب داشته باشیم .

وی تکیه گاه آقا علی مرتضی را برکت ونعمتی برای محله هرندی دانست و افزود: می بایست با همفکری شورا،شهرداری،نیروی انتظامی و...بطور زیرساختی مشکلات محله را ریشه کن کنیم.

همچنین در این بازدید رضا هلالی مدیر این تکیه گفت:این تکیه گاه به صورت مستمر و در مدت زمان ۵ ماه از افراد آسیب دیده مانند کارتن خواب ها ومعتادان میزبانی می‌کند تا در این تکیه گاه لباس گرفته و  اطعام شوندو  همچنین از برخی خدمات همچون حمام و اصلاح و رسیدگی به امور  بهره مند گردند.


وی در پایان گفت این تکیه علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی اقدام به شناسایی ۴۷۰ خانواده نیازمند کرده که ضمن در نظر گرفتن بسته های معیشتی برای آنان با برپایی دندانپزشکی اقدام به درمان رایگان نیازمندان می کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۱۳۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۲     ساعت: ۱۰ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024