صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مهندس چمران در شورای معاونین منطقه هشت تأکید کرد:

ظرفیت بالای منطقه هشت در اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای

رئیس شورای اسلامی شهر تهران توجه به پروژه‌های توسعه محله‌ای در این منطقه را با توجه به بافت سکونتگاهی آن مهم و دارای بازدهی موثر برای خدمت‌رسانی به شهروندان دانست.

 به گزارش جهانی پرس از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۸؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه در شورای معاونین منطقه حضور یافت و طی بازدید از پروژه‌های در دست اقدام در جریان گزارش برنامه‌ها، پروژه‌ها و آخرین اقدامات منطقه قرار گرفت.

 "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه هشت با اشاره به  پروژه‌های توسعه محله‌ای در این منطقه، اظهار کرد: ناحیه ۳ این منطقه با جمعیت نزدیک به ۱۸۰ هزار نفری، ناحیه‌ای متراکم و فرسوده با محلات کرمان، تسلیحات، مجیدیه، وحیدیه و...است که ضمن شناسایی موضوعات و موارد محلات این ناحیه تلاش کردیم تا بیشترین سرانه خدمت را به این ناحیه اختصاص دهیم به گونه‌ای که از ابتدای سال تا کنون در این ناحیه ۲۸ هزار متر نهر فرسوده که منبع آلودگی‌های زیست‌محیطی، بصری و تجمع موش‌ها بود جمع‌آوری، وتبدیل به کانیو شده است.

 شهردار منطقه در خصوص رصد و شناسایی مستمر موضوعات و موارد در سطح محلات با مشارکت و درخواست‌های معتمدین محلات و شهروندان افزود: این منطقه در سال ۱۴۰۱، ۵۹ پروژه و در سال‌ ۱۴۰۲ با ۵۱ پروژه توسعه محله‌ای موارد مورد نظر را اجرایی کرد. همچنین پیش‌بینی ما برای سال آینده، ۳۶۵ عنوان پروژه توسعه محله‌ای در راستای اجرای طرح تحول بیست‌گانه خدمت در شهر در سطح منطقه می‌باشد.

 وی همچنین احداث شبکه آب‌های سطحی خیابان جانبازان، نصب پنل‌های خورشیدی در بوستان مینیاتور، احداث تصفیه‌خانه و مخزن ۱۵۰۰ متر مکعبی آب دفنی در مسیل باختر که ۲۷ درصد آبیاری منطقه از طریق این مخزن تأمین می‌شود، را از جمله پروژه‌های به اتمام رسیده این منطقه دانست.

* لزوم بازنگری در مرزبندی منطقه *

 شهردار منطقه هشت یکی از دغدعه‌های مهم منطقه را افزایش نواحی یا بازنگری در مرزبندی منطقه دانست و افزود:  باتوجه به تراکم جمعیت ناحیه ۳، به منظور افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان این ناحیه، منطقه پیشنهاد افزایش نواحی از ۳ به ۴ ناحیه را داده است.

 تنهایی شهردار منطقه در ادامه کمبود فضا برای ارائه خدمات  در سطح منطقه را از جمله چالش‌هایی دانست که منطقه با آن روبرو است و افزود: این منطقه برای تأمین سرانه‌های خدماتی از جمله بازار میوه و تره‌بار، بوستان، پارکینگ و... با کمبود فضا و جانمایی این مراکز در سطح منطقه روبروست. با این وجود در حال حاضر این منطقه پروژه مشارکتی پارکینگ امیر را که طی ۱۸ سال مسکوت مانده بود در چهارراه نظام‌آباد در دستور کار قرار داده که در جریان تکمیل این پروژه ۵۰۰ جای پارک در این محدوده تامین خواهد شد. همچنین طی رصد و شناسایی سرانه خدمات در نواحی ۱۳گانه منطقه، با تملک زمینی در محله سبلان، این محله در سال آینده صاحب بوستان خواهد شد.

* طرح مطالعاتی پیاده‌راه شهید آیت در دستور کار منطقه *

 شهردار منطقه هشت در ادامه گزارش پروژه‌های در دست اجرای منطقه تصریح کرد: طرح مطالعاتی پیاده‌راه شهید آیت حد فاصل بزرگراه شهید سلیمانی تا میدان نبوت با توجه به موقعیت تجاری و اداری این محدوده و دسترسی‌های حمل‌ونقل عمومی از جمله وجود ایستگاه بی‌آر‌تی و مترو در این محدوده، در دستور کار این منطقه قرار گرفته و مصوبه شورای ترافیک شهرداری تهران و تاییدیه پلیس راهور را نیز اخذ کرده است.

* لزوم تملک بافت فرسوده منطقه توسط شهرداری *

 مهدی چمران پس از استماع گزارش‌ها، تملک بافت فرسوده توسط شهرداری منطقه را راهگشای تأمین زمین برای تعریف پروژه‌های سطح منطقه دانست. وی همچنین بر لزوم مطالعات تکمیلی در خصوص طرح پیاده‌راه شهید آیت، و نظرسنجی و توضیحات مبسوط به کسبه و ساکنان این محدوده در خصوص اجرای این طرح را مهم دانست.

 براساس این گزارش پس از برگزاری جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با همراهی شهردار و معاونین منطقه از دو پروژه خیالستان زندگی و ساخت کلانتری مدائن در محله کرمان و بوستان‌های شهید ضابط و خرمی‌شاد بازدید کردند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۶۵۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024