صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مولفه های اقلیمی؛ لازمه ی رویکرد بازنگری برنامه جامع تهران

‌محمد جواد خسروی پور رئیس نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران در نشست با موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، مولفه های اقلیمی را لازمه هدایت و کنترل توسعه ی شهر برشمرد.

‌ به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، وی در نشست مشترکی که با حضور مدیر  و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو و مدیران این نهاد برگزار شد، هرگونه هدایت و کنترل در توسعه شهر را مبتنی بر مولفه های اقلیمی آن به ویژه منابع آبی و معضلات ناشی از آن همچون فرونشست ها در رویکرد جدید بازنگری برنامه جامع شهر عنوان نمود.
 
‌وی تشریح کرد: در راهبری طرح ها در تدوین بازنگری برنامه آتی شهر تهران، یکی از موضوعات جدی، مولفه های اقلیمی و عملکرد دستگاه های متولی آن است. موضوعاتی همچون پهنه فرونشست که طبق مصوبات و الزامات از سوی شورای عالی شهرسازی مبانی طرح های توسعه شهری باید قرار گیرد .
 
خسروی پور با اشاره به وظایف وزارت نیرو بر اساس طرح های موضوعی پیوست چهارم افزود : نوسازی شبکه آب آشامیدنی شهر تهران، حفاظت از بستر و حریم رودخانه ها ، دریاچه ها و مسیل ها، توسعه و ایجاد شبکه های فاضلاب شهری توسط وزرات نیرو، کنترل پساب های خروجی شهر تهران و استفاده بهینه از آن و ساماندهی حوزه آبریز سد های کرج ، طالقان، لار و لتیان را از جمله این وظایف برشمرد که تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و یا تکمیل نشده اند که می تواند در بازنگری آتی طرح جامع بسیار اثرگذر واقع شود.
 
‌رئیس نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران در پایان این نشست با تاکید بر اولویت این نهاد در این دوره مدیریت شهری در بازنگری طرح جامع خاطرنشان کرد: با هم افزایی میان دستگاه های مختلف دخیل در طرح جامع و بهره گیری از ظرفیت های مختلف نهادهای خدمت رسان، ملی و مدیریت شهری می توان به چشم انداز مطلوبی برای شهر تهران رسید که آن را به شهری الگو تبدیل نماید.
 
‌محمدرضا کاویناپور رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت های موجود در این موسسه ضمن ارائه گزارشی در راستای جنبه های مختلف همکاری با نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهری تهران، آمادگی این موسسه را برای همیاری در فرآیند بازنگری طرح جامع اعلام نموند.
 
 

 

 

 

 


 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۷۶۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۲     ساعت: ۲۰ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024