صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیرکل سلامت در گفت و گو با شهر خبر داد

گسترش چتر خدماتی شهرداری بر سر افراد دارای معلولیت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: شناسایی افراد دارای معلولیت نیازمند و برقراری ارتباط میان نیاز نیازمندان و توان تانمندان برای حمایت از این گروه جمعیتی در پایتخت از موضوعاتی است که اداره کل سلامت بر آن تکیه کرده است و در ان راستا در سال جاری موفق شده است با جلب حمایت خیران نسبت به تهیه هزار و ۱۸۰ دستگاه ویلچر برای افراد دارای معلولیت نیازمند استفاده از این وسیله اقدام کند.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب با اعلام این خبر افزود: اداره کل سلامت با هدف کاستن از مشکلات این قشر در کنار ارایه خدمات حمایتی که از سوی سازمان‌های مرتبط در شهرداری به افراد ارایه می‌کند، موفق شده است با جلب مشارکت شرکای اجتماعی خود در بنگاه‌های اقتصادی سهم به سزایی در ارایه خدمت به این قشر و فراهم کردن زمینه حضور آنان در جامعه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی جامعه درباره موضوعات و دغدغه‌های افراد دارای معلولیت و تغییر نگاه به موضوع معلولیت از ماموریت‌هایی است که در اداره کل سلامت درسال جاری دنبال شده است از برنامه‌ریزی برای انجام این تغییر در جامعه با استفاده از ابزارهایی مانند سینما و تلویزیون خبر داد و گفت: : درتلاش هستیم تا با مشورت و مشارکت فعالان هنرهفتم، نسبت به تولید انیمیشن‌ها و فیلم‌هایی با موضوع افراد دارای معلولیت اقدام شود. در این راستا، ۵ انیمیشن با موضوعات مرتبط با افراد دارای معلولیت و لزوم رعایت حقق این افراد طراحی و وارد فرایند ابتدایی تولید خواهد شد.
به گفته صاحب، با توافق انجام شده با مدیران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران این انیمیشن‌ها پس از تولید درشبکه سلامت سیما و شبکه تهران نمایش داده خواهد شد.
تقویت شورای راهبردی افراد دارای معلولیت رویکرد سال آینده
مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه به مهترین رویکردها و برنامه‌های این اداره کل درسال آینده اشاره کرد و گفت: شورای راهبردی افراد دارای معلولیت درسال جاری تاکنون موفق به برگزاری ۲ جلسه شده است اما، درسال آینده با رویکردد تقویت جایگاه شورای راهبردی افراد دارای معلولیت وبا هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد روحیه مطالبه‌گری از واحدها و سازمان‌های همکار و فرهنگ‌سازی برای رعایت حقوق افراد دارای معلولیت با رویکرد مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری شهر برای تردد و حضر این گره جمعیتی، شورای راهبردی تقویت خواهد شد.
صاحب بیان داشت: افراد صاحب نظر در حوزه افراد دارای معلولیت و بخشی از سازمان‌هایی که از نهادهای داخل شهرداری به شمار می‌روند، عضو این شورا هستند. درشورای راهبردی افراد دارای معلولیت راهکارهای مختلفی برای شناسایی مشکلات شهروندان دارای معلولیت و ارائه خدمات به جامعه معلولان پیشنهاد می‌شود تا درتصیم‌گیری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه بر اهمیت توسعه خدمات شهرداری به افراد دارای معلولیت وبهره‌مندی حداکثری افراد از این خدمات بر ضرورت افزایش عضوگیری درکانون‌های افراد دارای معلولیت درمناطق ۲۲ گانه در سال آینده تاکید کرد و گفت: اداره سلامت درتلاش است تا افراد بیشتری بتوانند از خدمات کانون افراد دارای معلولیت بهره‌مند شوند. برای جلب علاقه‌مندی افراد به عضویت درکانون افراد دارای معلولیت، درسال آینده افزایش کیفیت و کمیت برنامه‌های کانون‌های محلات شهر تهران در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رویکرد مشارکتی در اجرای برنامه‌ها
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه براساس سیاست این اداره کل، اجرای مشارکتی برنامه‌ها متناسب با نیازهای افراد دارای معلولیت به عنوان اولویتی اساسی مورد توجه است، ازنقش به سزای جامعه افراد دارای معلولیت در اجرای برنامه‌های خاص این گروه در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از مطالبات افراد دارای معلولیت موضوع  استفاده از خدمات گردشگری و استفاده از فضاهای فراغتی و تفریحی شهر است. برای پاسخ به این مطالبه مذاکراتی با ستاد گردشگری شهرداری انجام شده است که براساس آن طرح سلامت گشت پیش‌بینی و در قالب آن اردوهای تفریحی برای کودکان دارای معلولیت تدارک واجرا شده است. اجرای این طرح سال آینده نیز با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

 

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۹۹۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۹     ساعت: ۱۴ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024