صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
شهردار منطقه ۱۲ در جلسه نظارت ستادی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه تاکید کرد؛

اطلس موضوعات اجتماعی به عنوان سندراهبردی توسعه منطقه قرار گیرد

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ در جلسه نظارت ستادی معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه، بر محوریت اطلس موضوعات اجتماعی به عنوان سند راهبردی توسعه منطقه تاکید کرد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، جلسه نظارت ستادی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ با حضور وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲، حسین زینلیان، مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، امیرحسین ساداتی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲و مدیران ادارات مختلف این معاونت برگزار شد.

وحیدرضا انارکی محمدی نقاط قوت و ضعف منطقه را بسیار نزدیک بهم دانست وعنوان کرد: خلا مدیریت واحد در سنوات گذشته مدیریت شهری ومداخله های بدون کارشناسی ارگان ها و سازمان های مختلف موجب شد علی رغم صرف هزینه های بسیار برای محلاتی مانند هرندی ،سنگلج و امام زاده یحیی با آسیب های اجتماعی بیشتری مانند معتادان متهاجر، تکدی گری،کودکان کار ،مهاجرت افراد اصیل منطقه و  ورود اتباع خارجی به این محلات رو به رو شویم .


شهردار منطقه ۱۲ در ادامه افزود : مردم منطقه ۱۲ در شکل گیری انقلاب ،در جنگ تحمیلی وپس از آن نقش بسیاری داشتند که متاسفانه متناسب با شان ایشان اقدامات کافی انجام نشده است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق تهران کارهای شهرسازی ،عمرانی و...جوابگوی نیاز های منطقه است گفت:   پیوست اجتماعی در حل بسیاری از  مشکلات منطقه ۱۲ موثر است .

وحیدرضا انارکی محمدی در ادمه وجود آسیب های اجتماعی وکاهش جمعیت برخی محلات منطقه را نتیجه موازی کاری ها و اقدامات بدون مطالعه دانست و افزود : در این راستا با وجود ظرفیت های بالای آموزشی و فرهنگی منطقه مانند مراکز آموزشی، حوزه های علمیه و...می توان تعلق اجتماعی شهروندان را افزایش داده  و شاهد کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی وفرهنگی باشیم.

حسین زینلیان، مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز با قدر دانی از شهردار منطقه ۱۲ و معاونت اجتماعی این منطقه ابراز داشت: متولیان حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهرداری باید شناخت دقیقی درخصوص نیازها و اقتضاعات فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشند. 

مشاور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: هدف ما ازین جلسات بررسی اقدامات مناطق در اجرای طرح جامع و سند تحول و برطرف کردن مشکلات ایشان در اجرای این طرح است.

زینلیان افزود: به منظور تحقق اهداف متوزان و متعادل اقتصادی, اجتماعی و زیست محیطی، برنامه های فرهنگی واجتماعی برمبنای ارزشها کمک زیادی به   مجریان  و مسئولان امر می نماید.


در این نشست ساداتی معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه ۱۲ نیز در قالب پاورپوینت گزارشی از اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی این منطقه در سال ۱۴۰۲ ارائه داد و در مورد برنامه های آتی این معاونت نیز پیشنهاداتی مطرح کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۶۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۳۰     ساعت: ۱۱ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
  • ٢٨ شوال ١٤٤٥
  • May 07 2024