صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران؛

شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی به تعهدات خود عمل کرده است

نرگس معدنی پور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری در حوزه آسیب های اجتماعی متولی نیسـت و در راستای مسئولیت اجتماعی به موضوع ورود کرده گفت: شهرداری تاکنون با احداث یاورشهرها، مددسراها، همراه سراها و ... گامهای خوبی برداشته و به تعهدات خود عمل کرده است. بنابراین ضرورت دارد تا سایر دستگاههای متولی کنار شهرداری تهران قرار گیرند و شاهد کاهش چشمگیر آسیبهای اجتماعی در تمام بخش ها باشیم.

 

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، معدنی پور؛ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه موضوعات آسیبهای اجتماعی متعدد اسـت و از ابعاد مختلف می توان به ایــن مقوله پرداخت گفت: یکی از چالش هایی که امروزه شهروندان به ویژه خانواده ها با آن مواجه هستند، وجود آسیبهای اجتماعی در بوستان هاست. این فضاهای عمومی متعلق به شهروندان است و خانواده ها تمایل دارند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند و از امکانات رفاهی، تفریحی و ... استفاده کنند، اما وجود آسیب هایی چون حضور معتادان و ... این فضاها را برای خانواده ها ناامن کرده است و به نظر بهترین راهکار بـــرای برون رفت از این چالش اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در بوستانها و فضاهای عمومی است، چرا که با این کار پای خانواده ها به این فضاها باز و این بار ماجرا معکوس می شود.

معدنی پور با بیان اینکه حضور خانواده ها این فضاها و این معضلات را به حداقل می رساند تاکید کرد: همچنین در یک طراحی خلاقانه می توان با ایجاد مراکز فرهنگی، هنری و اجتماعی در بوستانها و اجرای برنامه های متنوع، تا حدود زیادی از بروز و ظهور آسیبهای اجتماعی پیشگیری کرد، زیرا تمام تلاش مدیریت شهری در این دوره جلب مشارکت شهروندان و سایر دستگاه ها برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است و همواره نسبت به موضوعات آسیبهای اجتماعی باید رویکرد پیشگیرانه داشـت و در این خصوص باید اقدامات فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی انجام شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگری که نباید مغفول بماند این است که در برنامه ریزی برای جلوگیری از به وجود آمدن آسیب های اجتماعی باید در خصوص افرادی که دچار آسیب شده اند هم اقدامات لازم صورت پذیرد. همچنین ضرورت دارد این موضوع به صورت خرد در مناطق به صورت منسجم پیگیری شود و با توجه به حساسیت هایی که در این حوزه وجود دارد اقدامات باید با مطالعات و پژوهشهای علمی اجرایی شود و استفاده از تخصص افرادی که دانش و تجربه کافی در این حوزه دارند، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران  اذعان داشت: مورد دیگری که در حوزه آسیبهای اجتماعی مطرح می شود، هم افزایی دستگاهها و نهادها و ... اسـت.  شهرداری در این حوزه متولی نیسـت و در راستای مسئولیت اجتماعی به موضوع ورود می کند و تاکنون هم با احداث یاورشهر، مددسرا، همراه سرا و ... گامهای خوبی برداشته و به تعهدات خود عمل کرده است. بنابراین ضرورت دارد تا سایر دستگاههای متولی کنار شهرداری تهران قرار گیرند و شاهد کاهش چشمگیر آسیبهای اجتماعی در تمام بخش ها باشیم.

🔻معدنی پور ادامه داد: البته با انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در حوزه آســــیبهای اجتماعی بـه افزایش هم افزایی دستگاه ها و نهادها و ... امیدواریم و به نظر اقدامات خوبی در راستای پیشگیری، مقابله و کنترل آسیب اجتماعی در پایتخت صورت گرفته و تداوم خواهد داشت.

🔻وی در پایان گفت: نکته آخر هم توجه به کارکرد نهاد خانواده است. معتقدم برای پیشگیری از آسیب اجتماعی باید به کارکرد نهاد خانواده توجه ویژه ای داشت و برای تحکیم و استحکام بنیان خانواده، بهبود وضعیت خانواده در شهر، ارتقای کیفیت زندگی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی برنامه ریزی کرد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۳۶۷۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۱     ساعت: ۹ : ۵۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024