صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی مطرح کرد؛

جلب مشارکت‌های مردمی، عمده‌ترین چالش مراکز فعال حوزه کودکان کار و خیابان

مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در مراکزی مثل مراکز «پویاشهر» که توسط ان‌جی‌اوها و گروه‌های خیریه داوطلب راهبری می‌شوند، بحث جلب مشارکت‌های مردمی مشکلی است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه با آن مواجه هستیم.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، مریم شیردل اظهار کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های متعددی در کنار شهرداری متولی حقوق کود‌کان هستند و در حال حاضر شهرداری تهران خیلی فراتر از وظایفش به حوزه کودکان کار و خیابان ورود کرده است.
وی تصریح کرد: ما در شهرداری تهران زیر ساخت‌های بسیار زیادی را به موسسات غیر دولتی و ان‌جی‌اوها که در حوزه کودکان کار و خیابان فعالیت دارند واگذار کرده‌ و مراکز نگهداری از این کودکان را هم به سازمان بهزیستی کشور سپرده‌ایم.
مدیر اداره پیشگیری و ارتقاء سلامت اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در مراکزی مثل مراکز «پویاشهر» که توسط ان‌جی‌اوها و گروه‌های خیریه داوطلب راهبری می‌شوند، بحث جلب مشارکت‌های مردمی مشکلی است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه با آن مواجه هستیم.

شیردل یادآور شد: شهرداری تهران به عنوان یکی از دستگاه‌های مسئول همراه و همینطور یک تسهیل‌گر و همیار سعی در این دارد که کنار مراکز خیریه فوق بایستد و بخشی از خدمات مورد ارائه مراکز خیریه و NGO ها که ممکن است در آن کم بیاورند را به کودکان کار و خیابان ارائه بدهد تا خللی در کار ایجاد نشود.
وی همچنین اضافه کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی با توجه به راه اندازی قرارگاه اجتماعی شهر تهران و تدابیری که شخص شهردار محترم تهران اخذ کرده است، اتفاق خوبی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان و کودکان زباله‌گرد افتاده است و تمام دستگاه‌های متولی در این حوزه به واسطه کار یکپارچه شهری پای کار آمده‌اند و در حال حاضر همکاری خوبی بین دستگاه‌های مسئول وجود دارد.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۷۱۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲     ساعت: ۲۱ : ۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024