صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

بکارگیری معتادان بهبودیافته در شهرداری تهران از پاکبانی تا درختکاری و خیاطی

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران درباره بکارگیری معتادان متجاهر بهبودیافته به عنوان پاکبان گفت: در فرآیند جامعه پذیری معتادان متجاهر و زنجیره درمان آنها مهمترین مسئله این است که بعد از درمان بتوانند به شغلی دست پیدا کنند.

به گزارش جهانی پرس،   توکلی زاده ادامه داد: در این خصوص با جاهای مختلفی برای اشتغال پس از درمان این افراد در حال رایزنی هستیم.با کارخانجات، کارگاهها و جاهای دولتی و خصوصی در این خصوص در حال مذاکره هستیم. برخی از خیرین به ما در این خصوص کمک می کنند و پای کار می آیند. بخشی را نیز شهرداری می خواهد بر عهده بگیرد.

 معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بعد از استقرار مدیریت جدید در سازمان پسماند شهرداری تهران جلسه مفصلی در این خصوص با آنها داشتیم و کارهای مشترکی را که می توانیم با هم انجام دهیم مرور کردیم. بخش مفصلی از این رایزنی ها درخصوص آموزش است و بعد از آن در زمینه آسیب های اجتماعی، کودکان کار و معتادان متجاهر است که بین ما و معاونت خدمات شهری باید یک پیوستگی ایجاد شود تا بتوانیم در رفع این مشکلات با هم کمک کنیم.

 توکلی زاده خاطرنشان کرد: بخشی از این موضوع مربوط به اشتغال است. ما مشاغلی در حوزه خدمات شهری داریم مانند ساخت مبلمان شهری، تهیه و دوخت لباس های مورد نیاز برای مشاغل مختلف خدمات شهری، موضوعات فضای سبز و کمک در توسعه فضای سبز و درختکاری، در واقع ما یک تنوع شغلی بسیار وسیعی را در شهرداری تهران شاهد هستیم و یکی از حوزه ها نیز پاکبانی است. ما به انتخاب خود افراد و ظرفیتی که وجود دارد، می خواهیم در این زمینه کمک کنیم تا پس از بهبود معتادان بتوانیم از آنها صیانت کنیم تا مجددا به چرخه آسیب بازنگردند.

 او در پاسخ به این سوال که آیا این فرآیند صیانت و اشتغال آغاز شده است، گفت: اعلام آمادگی از سوی سازمان مدیریت پسماند صورت گرفته است و سازمان خدمات اجتماعی با افراد موضوع را در میان گذاشته و باتوجه به علاقه و استقبال آنها، از این افراد در این مشاغل استفاده و بکارگیری می شود. همچنین حقوق آنها نیز مانند سایر نیروهای خدماتی شهرداری تهران است.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا برای افرادی که فاقد مسکن هستند و جایی برای ماندن ندارند، امکان اسکان نیز فراهم شده است، گفت: ما اسکان کارگری داریم اما بعید است که به این موضوع برسیم، چراکه بحث ما این است که این افراد خانواده پذیر شوند و به دامن خانواده بازگردند و در موارد استثناء شاید از این اسکان استفاده کنیم.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۴۸۳۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۵     ساعت: ۱۴ : ۱۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
  • ١١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 19 2024