صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

توسعه فضای سبز در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۱۶

آیین درختکاری در بوستان بهمن با تجمیع پویش های یه عالمه درخت، نفس های تازه شهر و هم عهدی با شهدا به همت معاونت های خدمات شهری و محیط زیست، امور اجتماعی و فرهنگی و امور ایثارگران با حضور خانواده معظم شهداء، خانواده های نوزادان و جمعی از شهروندان منطقه برگزار شد.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۶؛ محمد امین سالاری پور شهردار منطقه با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام و نیز منویات رهبری معظم انقلاب در حوزه درختکاری و حفظ منابع طبیعی، افزود: روز درختکاری نماد زندگی و تداوم آن بر روی زمین است. بدون تردید منابع طبیعی تجدید شونده به‌عنوان بستر حیات و توسعه پایدار و پشتوانه اصلی بخش کشاورزی نقش اساسی در کنترل هوا، تولید اکسیژن، تلطیف هوا و در نهایت حفظ منابع پایه، سلامت جامعه و امنیت حیاتی انسان‌ها دارد و در همین راستا توسعه فضای سبز یکی از جدی ترین برنامه‌های مدیریت شهری منطقه است که با توسعه بوستان های محله جوادیه و بوستان ۲۰ هکتاری محله علی آباد این اتفاق مهم در منطقه رقم خورده است.

سالاری پور با تأکید بر مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در حفاظت و توسعه نهال‌کاری، هفته منابع طبیعی را فرصتی مناسب برای استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد دانست و ابراز داشت: مردم سرمایه ارزشمندی برای حفظ و نگهداری منابع طبیعی محسوب می‌شوند و این هفته می تواند فرصت مناسبی برای مشارکت اقشار مختلف در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی در منطقه باشد.

وی درخصوص پویش نفس های تازه شهر اظهار داشت: کاشت نهال و توسعه فضای سبز، از دغدغه های مدیریت شهری است و این پویش که به عنوان نفس های تازه شهر نامگذاری شده اقدام بسیار پسندیده ای است، که نسل های آینده را با دغدغه محیط زیست و نگهداری فضای سبز آشنا می کند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۱۸۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۰     ساعت: ۱۰ : ۲۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: مدیریت شهری       زیرسرویس: مدیریت شهری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
  • ١٠ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 18 2024